EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Mobilització a Sant Martí de Centelles per no perdre un mestre

L’escola té ara cinc professionals per a totes les tasques, i el Departament vol reduir-los a quatre.

El 9 Nou
03/07/2012

“Treure’ns un mestre de l’escola és com si t’arrenquessin una cama; no ho entenem, perquè no hem fet res dolent”. És la visió que Martí Vilalta, alumne de l’escola Valldeneu de Sant Martí de Centelles, donava dijous a la decisió del Departament d’Ensenyament de treure’ls, per al curs vinent, un dels cinc mestres del centre. El motiu, les retallades. Però pares, mestres i alumnes s’han mobilitzat per evitar-ho. Aquest divendres, el director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a la Catalunya Central, Josep Ramírez, ha convocat els mestres a la seu de Manresa per abordar la situació.

La directora, Sílvia Estapé, recorda que “sense ser-ho, la nostra és una escola rural; perquè és petita, d’un poble petit, de 1.000 habitants, i té un gran valor afegit per al seu entorn”. Una idea que ratifica la presidenta de l’AMPA, Mercè Grau, que considera incoherent que una escola amb només cinc anys de vida, que ha anat creixent “de manera lenta però constant” i que el curs 2012-13 podrà acomiadar la primera promoció d’alumnes s’hagi de veure afectada per la pèrdua d’un mestre, aconseguit tot just el curs passat, i “que representa el 20% del seu personal”. Si això s’hi suma que les substitucions per baixa a partir del proper curs no s’han de cobrir fins al desè dia, “ens podríem trobar amb una escola de 40 alumnes portada només per tres persones”, fa notar Estapé. O el mateix quan el Departament convoca directors a reunió durant el curs.

A més, pares i mestres posen en valor la funció de la Valldeneu com a escola inclusiva, ja que acull i integra famílies immigrants, majoritàriament marroquines, que representen més del 30% de l’alumnat. N’és exponent Amal Enneg, mare de l’escola, que considera que els vincles que crea no només amb els alumnes, sinó amb les famílies, “és molt important per a nosaltres”. Margo Prims, una de les mestres, assenyala que el treball pedagògic amb la integració de diferents grups d’edat a l’aula “permet un treball molt enriquidor i, alhora, un seguiment personal de cada alumne”. I més enllà d’això, la sola existència de l’escola “és un valor afegit per al poble”. “No pot ser que pel fet de ser petits no se’ns hagi de tenir en compte per res”, sentencia Mercè Grau. Obrir l’escola el curs 2007-08 va representar per a Sant Martí de Centelles recuperar l’ensenyament reglat al municipi, que n’havia desaparegut el 1978.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 135 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't