Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Nadal confirma que la C-17 estarà desdoblada al setembre fins a Sora i que el 2011 es completarà fins a Ripoll

Les previsions amb què treballa el govern apunten que el setembre del 2011 estarà acabat tot el desdoblament fins a Ripoll. Nadal ha assegurat que l’obra va ‘llançada’ perquè inicialment es calculava que el tram entre entre Orís i Sora no podria entrar en servei fins al desembre.

  • El 9 Nou
  • 05/02/2010 | 17:44

El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha anunciat aquest divendres que el desdoblament de la C-17 entre la variant de les Masies de Voltregà i l’enllaç de Sora entrarà en servei al setembre. El conseller ha visitat les obres i ha assegurat que els ‘descreguts’ hauran de passar ‘amunt i avall’ per veure com s’ha ‘desencallat’ una obra ‘històricament’ reclamada.

Nadal, que ha rebut l’explicació dels responsables de les obres, ha explicat que els túnels del tram fins a Sora estan ‘completament calats’ i ‘reforçats’. Aquests són el túnels paral·lels als actuals de Sant Quirze de Besora, el Ginestet i Codines. En determinats trams de l’obra, segons ha explicat Nadal, ja s’ha començat a fer una primera fase de pavimentació. Actualment, ha explicat el conseller, es treballa ‘intensament’ en punts més delicats de l’obra com un mur sobre el riu Ter o en els viaductes de l’obra com el de Cussons d’uns 170 metres de longitud.

En el cas del tram entre Montesquiu i Ripoll, que es preveu que estigui acabat el 2011, és una obra ‘complexa’ per la seva orografia. Actualment s’ha excavat el túnel de la Farga de Bebiè i s’estan excavant els túnels de Bellavista i Ripoll. També es treballa en les boques dels túnels de Terradellas i Montesquiu.

El conseller ha destacat que l’obra no presenta ‘obstacles seriosos’ i que el 2011 es podran donar per superats els ‘vells dèficits’ de comunicacions entre Osona i el Ripollès amb una carretera completament desdoblada. La inversió total del desdoblament de la carretera entre Vic i Ripoll és de 312 MEUR.

L’obra l’executa la concessionària Cedinsa, la mateix que executa les obres de desdoblament de l’Eix Transversal. Nadal ha explicat que l’empresa ara s’aboca ‘a acabar aquesta obra per posteriorment ‘abocar-se’ en la C-25, però ha recordat que ja s’han iniciat els treballs en determinats trams.

Prèviament a la visita de les obres de la C17, Joaquim Nadal ha signat a Roda de Ter el conveni per la regeneració del nucli antic del municipi. Aquest projecte està inclòs dins de la sisena convocatòria de la Llei de Barris.

El conseller ha destacat el fet que en aquest projecte la Generalitat assumeix el 75% del cost pel fet que va ser seleccionat en la modalitat de municipis de menys de 10.000 habitants. El cost total del projecte és de 5 MEUR. Nadal ha assenyalat el pla com un ‘nou impuls’ per un municipi que creix o ha assegurat que aquests projectes han de garantir la ‘cohesió social’.

Entre els projectes previstos en l’actuació al nucli antic, Nadal ha destacat l’equipament ‘molt potent’ que es vol fer per ‘habilitar i transformar’ l’antiga factoria tèxtil La Blava, que va inspirar el poema de Miquel Martí i Pol ‘La fàbrica’. Entre d’altres projectes, el pla de barris també actuarà en el carrer Pere Almeda, la plaça Major o el carrer Ramon Martí o l’edifici de Can Planoles.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.