Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Només una setena part dels vehicles que circulen per Bracons són camions

Les limitacions imposades als vehicles pesants fan que l’Eix Vic-Olot es converteixi en una carretera de turismes. Les limitacions es mantindran, almenys, fins que es concreti la construcció de les variants de les Preses i Olot.

  • El 9 Nou
  • 17/04/2010 | 8:00

Una mitjana de gairebé 5.000 vehicles diaris han utilitzat l’Eix Vic-Olot en el primer any de funcionament. L’obertura de Bracons, que ha escurçat el trajecte entre Osona i la Garrotxa, ha generat un flux de trànsit que no assoleix les previsions inicials de la Generalitat, que havia pronosticat el pas de 9.000 vehicles diaris. La majoria dels usuaris de la carretera són turismes: els camions només representen una setena part del trànsit.

Amb les variants de les Preses i Olot pendents d’enllestir, la Generalitat va anunciar limitacions al pas de camions de gran tonatge abans de posar en funcionament l’Eix Vic-Olot, ara fa un any. Els tràilers de més de 7,5 tones que no estiguin censats a Osona o la Garrotxa no poden transitar pel túnel de Bracons, unes restriccions de circulació que han convertit la nova carretera en un vial dominat pels turismes. Només una setena part dels vehicles que circulen per aquest corredor són camions.

El percentatge de vehicles pesants se situa a l’entorn del 15%, segons les dades facilitades pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques. El fet de negar el pas als tràilers que fan transport internacional ha permès que l’Eix Vic-Olot no acumuli el trànsit pesant que assumeix, per exemple, l’Eix Transversal, ara en fase de desdoblament. Les limitacions es mantindran, almenys, fins que es concreti la construcció de les variants de les Preses i Olot.

Pel nou corredor hi han passat una mitjana de 4.828 vehicles diaris, una xifra que queda lluny dels 9.000 de les previsions inicials. El conseller Joaquim Nadal (PSC) ha matisat, però, que la carretera podia absorbir entre 6.000 i 7.000 vehicles. Malgrat aquestes xifres, la Generalitat defensa que la carretera aporta beneficis evidents, com les relacions teixides per Osona i la Garrotxa en el darrer any. “La carretera queda totalment justificada. És una infraestructura que s’utilitza, i que fa un molt bon servei al país i a les comarques implicades”, afirma Jordi Follia, director general de Carreteres, que subratlla les potencialitats d’una obra “molt integrada” al territori.

Encara que la crisi econòmica hagi incidit en la mobilitat, la Generalitat qualifica de “satisfactori” el primer any d’activitat de l’Eix Vic-Olot. El director general de Carreteres recorda que el vial que travessa Bracons ha permès consolidar els intercanvis entre Osona i la Garrotxa, que abans eren minsos. “Pel coll de Bracons només hi circulaven 200 cotxes diaris i pel Collsacabra es comptaven per centenars”, detalla Follia.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.