Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Nou alcaldes i la UVic vetllaran perquè el desdoblament de la línia Barcelona-Puigcerdà no es demori

Alcaldes de nou municipis per on passa la línia de tren Barcelona-Puigcerdà faran un seguiment ‘exhaustiu’ del Pla Nacional d’Infraestructures (PNI) perquè el calendari de desdoblament que contempla es compleixi sense demores.

  • El 9 Nou
  • 16/12/2009 | 18:22
  • 0

Un cop executat el pla d’inversions del govern espanyol que ha deixat la línia ‘a zero’ amb actuacions ‘per garantir l”estricte seguretat’ de la línia, ara, els alcaldes diuen que cal ser ‘proactiu’ perquè es compleixi el calendari d’un pla que l’alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà (ERC), ha definit com el ‘dogma’ per aconseguir la doble via. Els alcaldes i la Universitat de Vic (Uvic), reunits a Ripoll, han acordat fer un estudi socioecònomic que tindria una línia desdoblada.

Els alcaldes es tornaran a reunir el proper mes de gener quan, a la teoria, la Generalitat ja serà la titular de rodalies i quan faltarà un any perquè assumeixi la gestió dels tren regionals. L’alcaldessa de Ripoll, que ha fet de portaveu dels alcaldes, ha dit que demanaran al Govern tenir un ‘interlocutor clar’. Jordà però, ha admès que volen evitar que des de les administracions catalana i espanyola ‘s’enviïn la pilota’ a l’hora d’assumir de qui és responsabilitat les actuacions de la línia.

Els alcaldes de Puigcerdà, Alp, Planoles, Ribes de Freser, Campdevànol, Sant Vicenç de Torelló, Torelló, Manlleu i Vic i la rectora de la UVic resumeixen la seva reclamació en doble línia i desenvolupar la categoria de línia internacional que té aquesta línia.

L’alcaldessa de Ripoll diu que després de la inversió milionària a la línia aprovada durant el mandat del PP s’ha millorat la seguretat als mínims però que aquests aspectes no s’han deixat notar sobre els usuaris. El pla impulsat durant el mandat de Francisco Àlvarez Cascos al capdavant del Ministeri de Foment, s’ha acabat d’executar aquest any.

Actualment, segons ha dit Teresa Jordà, hi ha ‘les mateixes freqüències, els mateixos vagons i trens i una sola via’. Per això considera que cal prémer l’accelerador perquè el PNI que és un document ‘molt vàlid’ es compleixi.

Les diferents parts s’han emplaçat a tornar-se a reunir el mes de gener per plantejar ‘accions concretes’. En aquella trobada, és previst que s’hi incorporin els diferents consells comarcals que aquest dimecres no han assistit a la trobada proposada des de la UVic.

La rectora de la UVic, Assumpta Fargas, impulsora de la reunió d’aquest dijous, explicava que l’estudi que ara desenvoluparan vol analitzar l’impacte que tindria pels seus territoris una línia desdoblada i internacional. L’estudi analitzarà l’impacte des de diversos aspectes com el creixement que podrien tenir els diferents municipis amb una bona comunicació ferroviària o l’impacte en sectors com el turisme.

L’estudi i la proposta d’iniciatives en aquest àmbit respon, segons Assumpta Fargas, a la voluntat de la UVic a posar el seu ‘granet de sorra’ en el desenvolupament dels seus territoris més propers. Actualment, segons ha explicat la rectora, Assumpta Fargas, un 40% dels 5.000 estudiants de la UVic utilitzen el transport públic en la seva mobilitat, majoritàriament el tren.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.