Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Preocupació perquè Adif vol tancar la base de manteniment del tren a Ripoll

La idea és traslladar la quinzena de treballadors a la base de Vic i que treballin des d’allà.

  • El 9 Nou
  • 09/02/2015 | 20:27

La línia de tren Barcelona-Puigcerdà continua rebent males notícies. Ara li ha tocat el torn a Ripoll. L’alcalde, Jordi Munell, s’ha queixat de la intenció que té Adif de tancar la base de manteniment que la línia té a Ripoll, i traslladar la quinzena d’empleats que actualment hi treballen a la base de Vic, des d’on es farien càrrec del manteniment del tram nord de la línia. Munell creu que això suposarà que a l’hora de respondre a una actuació d’emergència “serà tot molt més lent” i també diu que “es descuidarà el manteniment del dia a dia”.

L’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, apunta el fet que la línia de tren de Ripoll a Puigcerdà –ja de per si amb molt mala fama pel seu mal servei i mal estat– és de muntanya i transpirinenca “i això vol dir que necessita delicadesa i sensibilitat en el dia a dia”. Segons diu, constantment “hi creixen arbres i matolls i també cauen pedres a la via de forma habitual”. Per tot plegat, Munell considera que si aquest dia a dia es limita a només actuacions d’emergència “tindrem el tren parat un dia sí i l’altre també”. Per l’alcalde de Ripoll, aquesta decisió d’Adif “és un pas clarament enrere, en cap cas endavant per la millora de la línia que sempre estan prometent”. També aprofita per reclamar, una vegada més, el traspàs de la línia de Barcelona-Puigcerdà a la Generalitat. “A la comarca tenim l’exemple del cremallera de Vall de Núria, que ja pot nevar, ploure o el que sigui que el tren funciona”, diu Munell, “a diferència d’aquesta línia, que cauen quatre gotes o fa vent i ja pateix incidències”. Munell fa referència clarament als problemes que hi va haver aquest cap de setmana passat amb el tren a causa del vent que va bufar a la zona del Ripollès. Els arbres que van caure a sobre la via i la catenària van fer que el trajecte fins a Barcelona durés sis hores, ja que un tram es va haver de realitzar amb autocar.

Des d’Adif s’ha confirmat que a sobre la taula hi ha un pla per aprofitar recursos per millorar l’atenció que es dóna a les bases de manteniment, on, entre altres coses, s’hi preveu el trasllat de la quinzena de treballadors que estan a la base de Ripoll a la de Vic. Tot i així, asseguren que no hi ha cap data d’implantació d’aquest nou sistema “perquè abans hem de parlar amb els sindicats i consensuar-ho”.

Segons han explicat des d’Adif, amb aquest trasllat a Vic “hi hauria més capacitat de resposta davant una emergència”. També han explicat que el sistema actual, amb base de manteniment a Ripoll, és heretat de l’època “en què les comunicacions estaven pitjor, i en què el trasllat fins al Ripollès era més llarg i complicat. Ara les comunicacions són bones”. Pel que fa a la quinzena de treballadors de la base de Ripoll, tots mantindran el seu lloc de treball “i el trasllat es farà de forma consensuada, mai per decret”, asseguren des d’Adif.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.