Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Quico Homs: l’eix transversal ferroviari no √©s prioritari per CiU

El diputat de CiU va fer a Vic un acte sobre territori i infraestructures en el marc de la campanya ‘Comen√ßa el canvi’.

  • El 9 Nou
  • 30/09/2010 | 23:06
  • 0

NOTA DE PREMSA DE CIU D’OSONA

“Vic, dimecres 29 de setembre del 2010

RESUM : Francesc Homs; Col‚ÄĘloqui sobre el desenvolupament i planificaci√≥ territorial

Amb la pres√®ncia d‚Äôen Josep Salom, Vicepresident de Converg√®ncia d‚ÄôOsona trobada amb arquitectes, aparelladors, ge√≤grafs, enginyers, constructors d‚Äôobres p√ļbliques, transportistes i log√≠stics, alcaldes i regidors del ram, col‚ÄĘloqui sobre el desenvolupament i la planificaci√≥ territorial.

En Francesc Homs comen√ßa la xerrada destacant que en l‚Äô√ļltim govern de CiU, la inversi√≥ territorial est√† dividida en un 50% per Barcelona i √†rea metropolitana i un 50% per la resta de Catalunya. Ara, amb el govern tripartit, queda en un 70% per Barcelona i √†rea metropolitana i un 30% per la resta del territori.

Recalca que ha d’haver una política activa per tal de discriminar positivament el territori, i això no vol dir anar en contra de Barcelona, però si pensar que es important aquest equilibri.

Àmbits/Eixos:
РInfraestructures: Ha d’haver un criteri més gran d’eficiència de d’inversió.
– Inversi√≥ territorial: S‚Äôhan de destinar els equipaments necessaris, a on es necessiten, sempre buscant el m√†xim √ļs.
РOrganització territorial: No es pot crear un altre administració, s’han d’optimitzar les que tenim. S’ha de donar valor al món Municipal, ja que són la primera administració en contacte amb la població i tenir una Generalitat forta en tots els àmbits.

Un dels temes que m√©s preocupen √©s l‚Äôexc√©s de burocratitzaci√≥ de l‚Äôadministraci√≥ catalana i la superposici√≥ de ‚Äúcapes‚ÄĚ de normatives. En Francesc Homs torna a reiterar que es vol aplicar la ‚Äúllei per llei‚ÄĚ, o sigui, si s‚Äôaprova una nova normativa, que substitueixi a un altre o m√©s.

Com Ja √©s habitual en aquests col‚ÄĘloquis de Comen√ßa el Canvi, la participaci√≥ del p√ļblic es nombrosa i amb preguntes concretes.

Hi ha molt d’interès de conèixer l’aposta ferroviària de la Comarca per part de CiU. El Diputat comenta que l’eix transversal ferroviari no és prioritari en aquests moments, que hi ha altres projectes que ho són més. Que la línea de Barcelona-Puigcerdà s’ha de transformar en un corredor internacional, més de passatgers que no pas de mercaderies, ja que està limitada pel propi traçat de la via.

Tamb√© es consulta sobre el tema de les Vegueries. La resposta es clara: no es pot tenir una nova administraci√≥, ni per utilitat ni per cost. El govern del pa√≠s √©s de la Generalitat de Catalunya i que per les dimensions que tenim no cal anar desplegant seus per tot el territori, el que si s‚Äôha de fer √©s simplificar ‚Äď torna a insistir en el tema de la burocr√†cia ‚Äď i fer-ho m√©s accessible amb les noves tecnologies, (Administraci√≥ Oberta de Catalunya). Aconseguir una finestreta √ļnica per fer totes les gestions d‚Äôun sol cop.”

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.