Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Quinze alcaldes d’Osona, el Ripollès, la Garrotxa, la Cerdanya i el Vallès Oriental signen la declaració de la C-17

Creuen que no saprofiten totes les potencialitats de l’autovia i volen canviar aquesta situació. També reclamen el desdoblament de la R3, un projecte sobre el que l’alcalde de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal, fa autocrítica.

  • El 9 Nou
  • 28/11/2013 | 10:52

Els alcaldes creuen que tot Catalunya se’n veuria beneficiada, però, que per aconseguir-ho s’han dacabar infraestructures ja projectades i treballar en projectes de turisme, formació, comerç i patrimoni cultural i natural.

De moment han presentat el projecte, però al mes de gener començaran a dissenyar un pla de treball de cara al 2014. Reclamen accelerar projectes com la Ronda del Vallès o el Pla Director Urbanístic del Circuit de Catalunya. També que es promocionin els polígons industrials i la formació al voltant de la Universitat de Vic i que es preservin els espais agraris i es potenciï el turisme d’esport i natura.

Conviden a tots els municipis a l’entorn de la C-17, a més d’entitats i empreses, a sumar-se a la iniciativa. La declaració de la C-17 es va signar ahir a Granollers. A més de l’alcalde de Vic, entre els signants també hi havia els de Manlleu i Torelló.

Nota de premsa de l’Ajuntament de Vic

10 projectes estratègics posen en valor el patrimoni industrial, territorial i de coneixement del corredor de la C-17

És la primera vegada que municipis del Vallès Oriental, Osona, Garrotxa, Ripollès i La Cerdanya s’uneixen per treballar conjuntament i reclamar les potencialitats econòmiques i estratègiques de l’eix de la C-17.

Mollet, Montmeló, Parets del Vallès, Lliçà de Vall, Lliçà d’Amunt, Canovelles, Granollers, Les Franqueses del Vallès, La Garriga, Vic, Manlleu, Torelló, Olot, Ripoll i Puigcerdà. 15 municipis units per la C-17 han fet pública, a Granollers, la Declaració de la C-17 en la qual afirmen que el corredor viari i ferroviari constitueix un dels principals eixos de l’activitat productiva de Catalunya. La C-17 ha estat històricament desatès en termes d’inversió en infraestructures viàries i ferroviàries i l’impacte econòmic del seu desenvolupament és un actiu d’efectes multiplicadors per a tot Catalunya que convé potenciar.

Vertebrar l’eix de la C-17 per buscar l’equilibri territorial del país

Els alcaldes i alcaldessa d’aquestes poblacions han fet pública la Declaració que impulsa les bases de col·laboració entre els diversos agents del territori al voltant de la C-17, apostant per a la seva indústria com a valor imprescindible i treballant per desenvolupar els projectes clau indispensables per tal que el corredor de la C-17 esdevingui un eix de promoció econòmica conjunta que permeti potenciar l’ocupació en el seu àmbit.

També s’han exposat els 10 projectes a desenvolupar, des de la col·laboració publico privada, mitjançant la promoció econòmica entre empreses i territori. Treballar en xarxa i disposar d’una plataforma d’enfortiment del territori de la C-17 basada en tres estratègies clau: territorial, econòmica i de marca.

10 projectes

I- Projectes d’estratègia territorial
Projectes d’infraestructures vitals pel territori no avancen al ritme de les necessitats del territori, moltes d’elles programades i previstes fa temps, que el PTMB – Pla Territorial Metropolità de Barcelona – ha recollit adequadament, i que cal impulsar amb més fermesa:

1) El desdoblament de la línia del ferrocarril R3 entre Montcada i Ripoll, i les millores entre Ripoll i Puigcerdà.

2) La Ronda del Vallès, autovia orbital de connexió entre el Vallès Oriental, el Vallès Occidental i el Baix Llobregat, amb un traçat integrat en el territori.

3) L’estació de mercaderies de la zona nord metropolitana.

4) El desenvolupament i aprovació dels plans directors urbanístics que el PTMB preveu en tot l’entorn de la C-17, amb el consens dels territoris afectats.

5) El Pla Director Urbanístic del Circuit de Catalunya, que ha de ser una oportunitat per al desenvolupament d’activitats econòmiques relacionades amb el món del motor.

II- Projectes d’estratègia econòmica

Sobre els polígons industrials:

Cal promocionar i posar en valor el patrimoni industrial que configura la xarxa de polígons industrials de la C-17, i construir els protocols de coordinació necessaris per al desenvolupament urbanístic d’aquesta xarxa de polígons industrials. Els projectes de col·laboració publico privada en els polígons industrials són una inversió a llarg termini per a l’atracció de noves inversions i per a la retenció de l’activitat empresarial.

6) Elaborar el Mapa de polígons de la C-17, classificats segons grau de desenvolupament urbanístic i segons nivell de serveis, tot promovent el desplegament d’infraestructures que afavoreixin la seva competitivitat, entre elles una bona xarxa de telecomunicacions en banda ampla mitjançant fibra òptica.

7) Foment de l’associacionisme en els diferents polígons del C-17 per canalitzar la posada en marxa de nous projectes i per vertebrar la representativitat de les empreses.

Sobre la formació i el coneixement:

La concentració del teixit productiu al llarg de l’eix viari de la C-17 facilita l’articulació d’un sistema de formació professional en alternança amb el treball que no ha desplegat encara tot el seu potencial.

8) Articular l’oferta de formació professional i universitària dels municipis de la C-17, d’acord amb els reptes productius del seu teixit econòmic més pròxim. Algunes de les seves institucions educatives i de recerca poden actuar com a centres d’excel·lència en la formació del talent, la creativitat i la innovació.
Sobre els serveis a les empreses:

9) Desplegar, consolidar i coordinar el sistema d’equipaments i de serveis públics i privats de suport a l’emprenedoria, a la innovació i a la internacionalització de les pimes.

10) Impulsar mesures per millorar la qualitat i la diversitat del subministrament energètic, amb especial atenció a les energies renovables i la biomassa.

Sobre el sector primari

11) Preservar els espais agraris, potenciar l’activitat agrària en les àrees periurbanes, i afavorir models de producció que es basin en la diferenciació del producte i en el respecte per l’entorn.

III- L’estratègia de la marca C-17

La marca C-17 ha d’estar al servei dels objectius i projectes de l’estratègia territorial i econòmica. La comunicació de la marca C-17 s’ha de plantejar cap a dins del territori, per tal de donar cohesió a l’àmbit econòmic i social en què s’ubica, i s’ha de plantejar cap a l’exterior, per tal d’aconseguir que valors externs del territori s’atreguin cap a dins (econòmics, financers, inversions, atracció de capital talent, d’atracció de turisme cultural, esportiu o d’altre tipus).

12) Definir el concepte de marca-territori C-17 per aconseguir integrar els elements específics que la defineixen en el seu contingut actual i en els seus objectius de futur, però especialment els elements diferencials que permetin donar valor a la marca respecte d’altres. Entre ells cal destacar:

a) El pes de la indústria alimentària i quimicofarmacèutica que reclama polítiques públiques específiques orientades a enfortir el caràcter local dels seus proveïdors en la cadena de valor d’una indústria que competeix en el mercat global.

b) Els parcs naturals de la zona volcànica de la Garrotxa i del Montseny, i els espais d’interès natural de les capçaleres del Ter i el Freser, i de Gallecs, com a espais referents i de recursos tractors del turisme d’esport i de natura.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.