“Consolidat”. Aquesta és la paraula per entendre el moment que viu un certamen amb un ressò mediàtic ascendent. Una reflexió que Màbel Martí, periodista i presentadora de les quatre edicions del festival, plasmava durant els primers compassos de la nit.
Deu. Vint. Trenta. La puntualitat no va ser destacable. Potser és que havia de ser així. S’havia de fer temps per preparar i presentar els veritables protagonistes de la nit: la premier de “Rastres de Sàndal” i un reconeixement especial a Rosa Novell.
Aina Clotet arriba tard. Perdent-se entre les butaques plenes s’asseu al reservat. Al seu costat, Anna Soler-Pont, guionista i productora de Rastres de Sàndal. Minuts més tard pugen a l’escenari. “Hem d’allargar una mica la prèvia de la premier perquè la Rosa Novell té actuació a Barcelona. Arribarà el més aviat possible però serà tard”. Passatemps perfecte. Podem escoltar anècdotes del rodatge. Un making of improvisat. Ara sí. Aplaudiments. Faristol desmuntat. S’apaguen les llums.
Aplaudiments. Crèdits i aplaudiments. La nova pel•lícula de Maria Ripoll agrada. Emociona. Impacta. És sincera i humana. Aplaudiments. Rosa Novell, mare d’Aina Clotet a la pel•lícula, apareix a l’escenari. Aplaudiments dempeus. La força i valentia de l’actriu catalana sacseja la sala gran del Casal de Vilafranca. Després d’una dura malaltia que li ha dificultat, molt greument, la visió, Rosa Novell s’emociona. Plora imatges. El públic aplaudeix sentiments, emocions i agraïment. El MOST honorífic és a les mans d’una de les actrius més reconegudes i sentides de Catalunya. Les llàgrimes traspassen l’escenari i arriben a les butaques.
Una emoció transformada en proximitat. La gent s’abriga. El hall serà el protagonista d’un col•loqui espontani i col•lectiu entre actors, productors, premsa, públic i cava. Un MOST 2014 que trepitja amb força una collita audiovisual madura i amb un futur cada any més prometedor.
{{ comment.text }}