Quan a finals de l’any 2014 finalment van començar les obres de la variant de Calldetenes es va dir que els treballs, en un any, estarien acabats. A l’hora de la veritat, els terminis no s’han complert. Sobre la marxa, es van fer canvis al projecte, fet que va endarrerir-ne el calendari, i un cop culminats els treballs han quedat per fer obres complementàries que n’han endarrerit la posada en servei. Això ha provocat una paradoxa: els veïns fa mesos que veuen la variant acabada però no entra en servei. En realitat no ho està, d’acabada. Falten serrells. Aquest dilluns, finalment, va començar, entre altres, la instal·lació de l’enllumenat de seguretat a les rotondes, l’enjardinament, l’adequació de l’enllaç de la carretera actual a la rotonda de la banda de Sant Julià o millores al camí del cementiri. La previsió és que al setembre finalment pugui entrar en servei.
Un cop finalitzades les obres, quedarà pendent el traspàs de la via de la Generalitat, qui ha portat a terme les obres, cap a la Diputació de Barcelona, administració que en tindrà la titularitat. La Diputació fixarà la data d’entrada en servei. A més d’aquests treballs per la banda de Calldetenes, també se’n faran a Vic, on la Diputació inverteix 474.000 euros per reduir molèsties als veïns. Tot i això, ja s’hi podrà circular. Es poden executar encara que hi passin cotxes.
D’aquesta manera, es posarà punt i final a una carretera, reivindicada des de fa dècades, que s’havia de fer l’any 2010 i que, al final, va quedar aturada tot i que, fins i tot, estava adjudicada. Finalment, l’octubre de l’any 2014, i a través de finançament de la Diputació, l’empresa Pasquina va poder començar les obres. La inversió va ser d’1,98 milions més IVA. A mig fer, però, es va modificar el projecte per incloure-hi millores. Això va fer endarrerir els treballs. A l’abril es van donar per acabats. Faltaven, però, les obres complementàries. Ara es fan.
{{ comment.text }}