Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Santa Eulàlia enceta la reconversió de la carretera que travessa el poble

Es remodelarà perquè sigui un carrer més per als vianants i en què els cotxes no puguin córrer.

  • El 9 Nou
  • 21/10/2014 | 20:19
  • 0

L’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer ha posat fil a l’agulla a la transformació de l’actual carretera BV-4316, que creua el poble de punta a punta, per fer-la més amable per als vianants i per disminuir la velocitat dels vehicles que hi circulen. El projecte, que es divideix en dues fases, té un pressupost global proper als 2 milions. Ara es tira endavant la primera fase, que va sortir a licitació per 0,81 milions i es va adjudicar per 0,52 milions, amb la voluntat de canviar la fesomia de dos punts: la cruïlla de Muntanyola i la zona de la plaça Major. “Hi donarem un tractament molt més urbà i el vianant tindrà molt més protagonisme”, explica el regidor d’Urbanisme, Joan Bertran, d’IpR-AM.

De fet, les imatges virtuals de com quedarà l’actual carretera projecten un canvi més que significatiu: una plataforma única, amb arbres, bancs i nou enllumenat. Les obres aniran a càrrec de Gestió Enginyeria i Construcció de la Costa Daurada. Els treballs preliminars ja estan en marxa i el termini d’execució és de sis mesos. Un cop enllestit, s’anirà per la segona fase. La idea seria executar l’obra l’any 2016. Tirar endavant les dues fases a la plegada, explica Bertran, hauria estat inviable per garantir la mobilitat.

El projecte s’explica, bàsicament, per dos motius. D’una banda, el creixement urbà i demogràfic que ha experimentat Santa Eulàlia durant els últims anys obliga a posar al dia serveis bàsics com clavegueram, aigua o llum que han quedat obsolets a la zona de la carretera i, d’altra banda, la velocitat a què se circula per aquesta via obliga a enginyar mesures per posar-hi fre. Casar aquests dos objectius, sumat a la necessitat que deixi de ser una carretera per convertir-se en una travessera urbana, és el que ha conduït l’Ajuntament a impulsar el projecte. Bertran recorda que la carretera, la titularitat de la qual correspon a la Diputació, té sis metres d’amplada i que, quan entra al poble, s’eixampla a vuit. Aquesta circumstància, tot i que anys enrere ja s’hi van posar elevacions, convida a córrer. “No és que hi hagi un trànsit exagerat, però hem tingut incidències”, concedeix el regidor. El finançament de l’obra, recollit en un conveni, va a càrrec de la Diputació i l’Ajuntament. Aquesta obra farà emergir un centre urbà molt clar a Santa Eulàlia en un indret que, fins ara, era més un lloc de pas.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.