EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El Pont dels Tres Ulls ja és història

Construït als anys 40 del segle passat després d’uns aiguats, Rupit ha substituït l’antic pont per un de modern que ha permès conservar el salt d’aigua. Ha costat més de 200.000 euros


19/08/2018
Rupit

Les obres del Pont dels Tres Ulls, a l’entrada de Rupit, ja estan a la seva última fase i pel setembre ja podran tornar-hi a passar persones, motos, cotxes i també camions. La construcció del nou pont va començar ara fa dos mesos i bàsicament falta fer les proves de càrrega pertinents, segons afirma l’alcalde de Rupit i Pruit, Albert Marcé, d’ERC-AM. Durant les obres, s’ha habilitat un nou accés provisional per accedir al Molí del Soler, Mas el Soler, el Felips i la Salut.
El projecte, impulsat per l’Ajuntament i dirigit per la Diputació de Barcelona, té un cost estimat de 207.252 euros i es va iniciar perquè l’antic pont no tenia capacitat suficient per evacuar el cabal corresponent i es volia mantenir el salt d’aigua. Durant les obres també s’aprofitarà per retirar les terres sedimentades a la llera per millorar la capacitat hidràulica. El Pont dels Tres Ulls es va construir els anys 40 del segle passat com a resposta a diferents aiguats que va haver-hi i que no permetien als veïns travessar d’una banda a l’altra de la riera. Tot i que estèticament no era gaire atractiu, era funcional pels veïns de la zona.

Imatge dels anys quaranta del segle passat del Pont dels Tres Ulls
Malgrat tot, amb el pas dels anys es va anar degradant i el punt d’inflexió va ser l’any 1997 quan va haver-hi un accident mortal d’una nena petita que anava amb bicicleta i va caure del pont.
Aquest tràgic fet va portar a l’Ajuntament del moment a iniciar un projecte per construir un nou pont amb una estructura més segura pels vianants. “A partir d’aquell moment es va començar a plantejar la idea que el pont havia d’anar a terra i se n’havia de fer un de nou. Així és com van començar a intervenir diferents administracions, la Generalitat i la Diputació”, explica Marcé que afegeix que quan va arribar la crisi el projecte es va aturar del tot.
No ha estat fins aquest any, que el projecte s’ha pogut portar a terme. Per tal de salvar el salt d’aigua, el pont requereix unes estructures metàl·liques i les forces que el sustenten són per la part de dalt i no per baix, com en un pont normal. El material escollit, ferro Corten, ha de fer que l’oxidació no afecti les seves característiques mecàniques. Ara només queda posar les baranes i fer les proves de càrrega posant un pes determinat sobre el pont per comprovar la flexibilitat dels materials de construcció i si les proves surten bé, ja es podrà obrir.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 194 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't