L’alcalde, Miquel Franch (PSC), va anar dijous a Barcelona a entrevistar-se amb el director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manuel Villalante. Hi anava, acompanyat del regidor de Promoció Econòmica, Marc Fontserè, a l’expectativa de veure com respirava la Generalitat respecte als ambiciosos projectes de Torelló relacionats amb el tren: segona estació que ha de fer el paper d’intercanviador per als que arriben en cotxe de la Garrotxa; allargar Rodalies fins a Torelló i per tant més freqüència de pas, millors trens i integració tarifària, i desdoblament de la via fins a Torelló. En va tornar amb molt bones vibracions, ja que es va trobar l’estudi de viabilitat de l’intercanviador modal sobre la taula.
La previsió de l’estudi és que abans d’acabar aquest any mateix la Generalitat –i no Adif, que això és important i significatiu– encarregui el projecte del nou intercanviador. I que el 2012 ja sigui una realitat. Aquest intercanviador modal, que no anul·laria l’actual estació, estarà a uns 500 metres de la sortida sud de Torelló de l’eix de Bracons, en una zona d’equipaments d’uns 20.000 metres quadrats, a tocar del l’actuació industrial de Les Vinyes que promouen l’Ajuntament i l’Incasol.
En una primera fase d’actuació, el pressupost previst és d’uns 15 milions d’euros, que inclou el cost dels terrenys i les diverses infraestructures, com les 250 places d’aparcament intermodal (que inicialment poden ser 150), i una zona destinada a parada d’autobús. Es deixa per a una segona fase una zona reservada de 2.000 metres quadrats per emplaçar-hi possiblement un hotel i una parada de taxis.
Pel que fa a l’estació, estaria en un edifici climatitzat a peu de carrer, amb escales i ascensors per accedir a les andanes. En aquest punt del traçat es disposarà de tres vies, una per a cada direcció i una tercera sense parada a l’estació.
Actualment entre Torelló i Barcelona hi ha un tren per hora i sentit. Amb el nou intercanviador la previsió de l’estudi de viabilitat és que hi hagi quatre serveis en hora punta entre Torelló i Barcelona. I un cop fet el desdoblament de la via fins a Torelló mateix, que pugui arribar a ser de sis serveis en hora punta.
{{ comment.text }}