Nota de premsa de l’Ajuntament de Torelló
Torelló posa en marxa l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana
A partir d’ara, els ciutadans de Torelló tenen un nou canal de comunicació amb l’administració municipal: l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC). Mitjançant aquesta eina, ubicada a la web municipal (www.ajtorello.cat), la ciutadania o les empreses que es relacionen amb l’Ajuntament poden obtenir informació, formular consultes i fer tràmits i gestions, de manera virtual, les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana i sense haver de moure’s de casa.
L’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana és un nou canal per aproximar l’administració i els ciutadans i suposa un avenç en la transparència de la gestió municipal i en la participació ciutadana en els afers públics. També fa més àgil i eficient la relació entre els ciutadans i l’administració municipal. La intenció d’aquest projecte és facilitar l’accés dels ciutadans a la informació municipal i a la prestació de serveis públics. Així, a més, Torelló s’adapta als requeriments de la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
Es pot accedir a l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana a través de la web municipal. Essencialment, conté dos blocs temàtics, el d’informació, que és d’accés lliure; i el de consulta i gestió per al qual cal disposar d’algun dels sistemes de signatura electrònica legalment acceptats.
Pel que fa a l’àmbit informatiu, es pot obtenir informació detallada sobre més d’un centenar de tràmits i la seva gestió (tant els que s’han de fer presencialment com els que es poden fer virtualment), sobre persones interessades, terminis, taxes, documentació a aportar, passos a seguir, normativa aplicable… També es faciliten enllaços per a obtenir informació administrativa diversa (des d’institucions, fins a serveis públics i ordenances municipals).
Per altre cantó, hi ha un bloc de gestió, tramitació i consulta al qual només es pot accedir amb signatura electrònica. Amb aquest sistema es poden efectuar diversos tràmits virtualment i ja no cal fer-los de forma presencial (certificats urbanístics, llicències urbanístiques, instal·lació de grues…). Alhora, la signatura electrònica permet accedir a la Carpeta Ciutadana, on es poden consultar ‘on line’ registres que consten a les bases de dades de l’Ajuntament i informació sobre els expedients oberts que l’interessat ha iniciat.
{{ comment.text }}