EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Torelló posa en marxa l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana

Permet obtenir informació, fer consultes, tràmits o gestions, de manera virtual, les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana.


El 9 Nou
22/09/2011

Nota de premsa de l’Ajuntament de Torelló

Torelló posa en marxa l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana

A partir d’ara, els ciutadans de Torelló tenen un nou canal de comunicació amb l’administració municipal: l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC). Mitjançant aquesta eina, ubicada a la web municipal (www.ajtorello.cat), la ciutadania o les empreses que es relacionen amb l’Ajuntament poden obtenir informació, formular consultes i fer tràmits i gestions, de manera virtual, les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana i sense haver de moure’s de casa.

L’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana és un nou canal per aproximar l’administració i els ciutadans i suposa un avenç en la transparència de la gestió municipal i en la participació ciutadana en els afers públics. També fa més àgil i eficient la relació entre els ciutadans i l’administració municipal. La intenció d’aquest projecte és facilitar l’accés dels ciutadans a la informació municipal i a la prestació de serveis públics. Així, a més, Torelló s’adapta als requeriments de la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

Es pot accedir a l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana a través de la web municipal. Essencialment, conté dos blocs temàtics, el d’informació, que és d’accés lliure; i el de consulta i gestió per al qual cal disposar d’algun dels sistemes de signatura electrònica legalment acceptats.

Pel que fa a l’àmbit informatiu, es pot obtenir informació detallada sobre més d’un centenar de tràmits i la seva gestió (tant els que s’han de fer presencialment com els que es poden fer virtualment), sobre persones interessades, terminis, taxes, documentació a aportar, passos a seguir, normativa aplicable… També es faciliten enllaços per a obtenir informació administrativa diversa (des d’institucions, fins a serveis públics i ordenances municipals).

Per altre cantó, hi ha un bloc de gestió, tramitació i consulta al qual només es pot accedir amb signatura electrònica. Amb aquest sistema es poden efectuar diversos tràmits virtualment i ja no cal fer-los de forma presencial (certificats urbanístics, llicències urbanístiques, instal·lació de grues…). Alhora, la signatura electrònica permet accedir a la Carpeta Ciutadana, on es poden consultar ‘on line’ registres que consten a les bases de dades de l’Ajuntament i informació sobre els expedients oberts que l’interessat ha iniciat.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't