Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Torelló tanca amb valoració positiva els sis mesos dels Agents Cívics

Entre el 14 de febrer i el 5 de juny, s’han registrat 2.096 actuacions, d’entre les quals 263 són consultes, queixes, suggeriments de ciutadans i 60 són demandes d’informació.

  • El 9 Nou
  • 12/07/2012 | 8:13

Nota de premsa de l’Ajuntament de Torelló

“Un cop acabats els sis mesos de treball dels agents cívics a Torelló, l’alcalde, Santi Vivet, i el tinent d’alcalde de Ciutadania i Seguretat, Jordi Casals, n’han fet el balanç.

Santi Vivet ha assegurat que l’equip d’agents cívics ha fet “una molt bona feina” i ha expressat el seu desig que “l’any vinent en puguem tornar a tenir”.

En el marc del Pla de Barris, Torelló desenvolupa el projecte ‘Viu i conviu al nucli antic’, subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb el cofinançament del Fons Social Europeu, en el qual s’han integrat 7 plans d’ocupació (1 coordinadora i 6 agents cívics), des de primers d’any fins al 30 de juny.

El regidor Jordi Casals ha recordat que els objectius essencials dels agents cívics eren sensibilitzar la població de la importància del civisme; i, alhora, detectar, gestionar i derivar els problemes i peticions que sorgeixen del treball directe amb els ciutadans per fer-ho arribar a l’Ajuntament.

I d’una manera més concreta, implicar la ciutadania cap a un civisme actiu; respectar l’espai col·lectiu; mantenir la qualitat dels espais públics per tal de garantir-ne les millor condicions; i vetllar per la millora de la qualitat de vida dels ciutadans.

El regidor considera que amb els agents cívics com a figura de referència, “el civisme ha pres rellevància”. I ha afegit que, amb el temps, “la figura s’ha anat normalitzant i la gent s’ha acostat als agents cívics”.

L’aposta de Torelló pel civisme es fonamenta en la voluntat d’implementar polítiques preventives i de generar una cultura cívica que afavoreixi la convivència, el respecte per allò que és de tots i que comporta una major qualitat de vida a la ciutadania; juntament amb la constatació que l’incivisme té un cost econòmic per l’Ajuntament i, per tant, per tota la població.

També ha destacat el sistema de treball transversal “que ha suposat una petita revolució de funcionament dins l’Ajuntament” i ha posat l’accent en que les tasques han tingut sempre caràcter informatiu i no pas sancionador.

Aquestes tasques s’han concretat en informar les persones que no actuïn correctament de quin és el comportament adequat per prevenir conductes incíviques i no ocasionar molèsties a la població; en donar suport a les entrades i sortides de les escoles Rocaprevera, Marta Mata i Vall del Ges; en la detecció d’incidents, anomalies i desperfectes dels serveis municipals, mobiliari urbà i donar-ne trasllat a l’Ajuntament; i en la recollida de queixes i suggeriments dels ciutadans.

Els agents cívics han pres part o han endegat diferents campanyes adreçades a la creació d’una cultura cívica, com ara la campanya ‘Per Carnaval tot s’hi val, passa’t-ho bé, sense passar-te’, les sessions de civisme, la campanya de conscienciació per la recollida d’excrements de gossos, l’obertura d’un compte a twitter amb el nom @civismetorello, o la campanya de difusió del civisme ‘Torelló pesca el civisme’ que s’ha fet a través de Ràdio Ona.

Entre el 14 de febrer i el 5 de juny, s’han registrat 2.096 actuacions, d’entre les quals 263 són consultes, queixes, suggeriments de ciutadans i 60 són demandes d’informació. I s’han segmentat les incidències en quatre àrees: salut pública, policia local, serveis territorials i manteniment, infraestructures i medi ambient.

Entre aquestes incidències, les més freqüents han estat les relacionades amb la policia local (58%), seguit de les de manteniment, infraestructures i medi ambient (28%), serveis territorials (9%) i salut pública (5%).

Dins de les incidències vinculades a temes de policia, les més nombroses són les relacionades amb aparcaments dissuasoris, amb els aparcaments en zona de càrrega i descàrrega i les de no respectar les normes de comportament a la via pública.

En l’apartat de manteniment, infraestructures i medi ambient, la incidència més comptabilitzada és tot allò relacionat amb els desperfectes causats en el mobiliari urbà, juntament amb el paviment en mal estat, la brutícia al carrer o l’abandonament de trastos vells.

Pel que fa a les incidències de l’àmbit de la salut pública, destaquen les deposicions d’animals i portar el gos deslligat. Pel que fa a l’àmbit de serveis territorials, la principal incidència és la presència d’antenes parabòliques als balcons.

Tant l’alcalde com el regidor han destacat que els agents cívics han tingut “una interacció important amb la ciutadania, sobretot els dos últims mesos”.

Jordi Casals ha reiterat que l’equip de govern “aposta pels agents cívics més enllà del Pla de Barris”, com una figura a tenir en compte en el futur, mentre Santi Vivet ha expressat el desig de poder tenir agents cívics “tot l’any vinent”.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.