Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Trànsit posarà rètols i caixes amb radars al tram de la C-17 on sempre que plou hi ha accidents

El Servei Català del Trànsit (SCT) va posar en marxa dijous passat una iniciativa per reduir la sinistralitat en dies […]

  • El 9 Nou
  • 28/04/2016 | 7:48
  • 0

El Servei Català del Trànsit (SCT) va posar en marxa dijous passat una iniciativa per reduir la sinistralitat en dies de pluja al tram de la C-17 entre Osona i el Vallès Oriental. La mesura, que els conductors ja van poder veure aquest diumenge, consisteix en el reforç de la senyalització amb plafons informatius, que es col·loquen de forma puntual, i la instal·lació dels armaris de radar en línia. L’acció s’adopta després d’haver constatat que aquest tram concentra un elevat nombre d’accidents en dies de pluja. “Quan es detecta una elevada sinistralitat en un punt actuem”, assegura Jan Peña, responsable de gestió del trànsit del SCT.

En aquest tram de la C-17 a la zona de la vall del Congost, “la velocitat té una influència negativa, perquè hem constatat que un excés de velocitat aquí provoca accidents”, exposa Peña. “No són accidents que acaben amb víctimes greus però sí que provoquen danys i poden derivar en afectacions al trànsit” en un dels eixos viaris principals del país.

Aquest reforç de la senyalització i la presència de les caixes amb radars també s’aplicaran al tram de la C-17 a Montcada i Reixac (el Vallès Occidental), on també s’ha constatat un augment dels accidents quan les condicions climatològiques són adverses. A partir d’ara, tant a Tagamanent com a Montcada, Trànsit preveurà el reforç de la senyalització i la instal·lació de les caixes en línia quan hi hagi previsió de pluja. Es vol cridar l’atenció als conductors amb “una senyalització que habitualment no hi és”, explica Peña. Les pantalles reprodueixen els missatges de forma alternativa: “Tram d’accidents. Moderi la velocitat” i la indicació de controls amb radar. Per això, la senyalització és molt visible, com també ho són les diverses caixes on es pot amagar el radar, que són de color taronja.

Aquesta mena de controls també “donaran dades per veure com evoluciona la sinistralitat” en aquests punts que ara concentren un elevat nombre d’accidents. A partir d’aquí, el SCT també pot plantejar al titular de la carretera –en aquest cas, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat– la possibilitat de fer millores a la infraestructura. En un reportatge el novembre passat, EL 9 NOU ja va constatar l’increment d’accidents al tram de la C-17 entre la Garriga i Centelles quan plou.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.