Les obres, que es faran en dues fases, hauran de conviure amb el trànsit durant els tres mesos i mig que està previst que durin, ja que no es tallarà del tot la carretera per la impossibilitat de traçar un recorregut alternatiu suficient per al volum de vehicles que cada dia circulen per aquell punt. En la primera fase s’actuarà a la part sud-est des de l’eix de la carretera i es desviarà el trànsit provinent del sector de Vic per la part lliure del carril central i els vehicles provinents del sector de Sant Julià, pel carril lateral. En la segona fase, es desviaran els vehicles pel carril central en pas alternatiu semaforitzat.
L’objectiu de la nova rotonda és reduir la velocitat del vehicles i minimitzar el risc d’atropellaments i altres accidents. L’estudi de mobilitat de Calldetenes que va fer la Diputació el 2010 situava aquesta cruïlla com un dels punts més perillosos del municipi. Les obres les du a terme l’empresa Excavacions Osona, SA, que va guanyar el concurs que es va convocar i que va ser qui va presentar l’oferta més econòmica, de 173.400 euros. Les obres estan finançades per la Diputació de Barcelona, propietària de la carretera.
Tres mesos i mig d’obres per fer la rotonda del Roser a Calldetenes
Aquesta setmana ha quedat tallada la meitat de la calçada de la carretera que creua Calldetenes a l’altura de l’avinguda Pau Casals. El motiu són les obres de la rotonda de la intersecció amb el carrer Barcelona a l’altura del restaurant Roser.
Notícies relacionades
{{ comment.text }}