Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Un crític amb el sistema educatiu actual, al Fòrum de Debats de Vic

Ricardo Moreno, autor de ‘Panfleto antipedagógico’ i ‘De la buena y la mala educación’ serà aquest divendres a Vic.

  • El 9 Nou
  • 02/11/2011 | 8:16

Nota de premsa del Fòrum de Debats

El Fòrum de Debats organitza per a aquest divendres, 4 de novembre, una conferència titulada ‘Alguns tòpics que han destruït el nostre ensenyament’ que anirà a càrrec de Ricardo Moreno, professor de la Universitat Complutense de Madrid, catedràtic d’Institut i escriptor. La conferència començarà a les 8:30 del vespre, anirà seguida de col·loqui, i tindrà lloc a l’Auditori d’Unnim-Caixa de Manlleu (Rbla. Hospital,12) de Vic.

L’ensenyament és un tema de permanent actualitat i que desperta fortes polèmiques socials. Des de fa anys, els constants canvis curriculars promoguts des de les Administracions educatives, moltes vegades contradictoris, han convertit l’ensenyament no universitari, especialment el secundari, en un terreny adobat per a tot tipus d’experiments que, en general, han contribuït a la davallada dels nivells educatius de l’alumnat del país i a una desorientació entre els diferents col·lectius afectats (professors, mestres, alumnes, famílies…).

Ens parlarà d’aquest tema, des de l’experiència personal i professional, Ricardo Moreno, llicenciat en Matemàtiques i doctor en Filosofia, catedràtic de Matemàtiques d’Institut i professor d’història de les matemàtiques i de la ciència a la Universitat Complutense de Madrid. Especialista en història de les matemàtiques i en matemàtica medieval àrab n’ha traduït obres com ‘Compendio del arte del cálculo’, d’ Ibn al-Samh o bé llibres com ‘Omar Jayyam, poeta y matemático’ i ‘Plücker y Poncelet, dos modos de entender la geometría’.

Però en els darrers anys ha assolit una projecció pública important per les seves crítiques al sistema educatiu actual amb obres com ‘Panfleto antipedagógico’ o bé ‘De la buena y la mala educación’, de les quals se n’han fet diverses edicions. Ricardo Moreno sotmet el paradigma educatiu actual a una crítica epistemològica que palesa les incoherències i les fal·làcies d’un discurs pedagògic, l’implantat a l’Estat espanyol a partir de la LOGSE, que, des de la seva aplicació ha degradat l’ensenyament i ha devaluat el coneixement a partir de tòpics pseudocientífics instrumentalitzats per un pensament únic l’objectiu del qual, segons Moreno, no és sinó acabar amb el concepte il·lustrat d’educació.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.