Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Una sentència obre la porta a reclamar la majoria de multes que es van posar al radar de Tagamanent des de 2006

Una sentència d’un jutjat de Barcelona dóna la raó a un veí de Vic que el van multar per anar a 103 per hora, perquè segons els senyals, es podia anar a aquesta velocitat. Això obre la porta als conductors a reclamar les seves multes des de l’any 2006.

  • El 9 Nou
  • 22/02/2010 | 12:00
  • 0

El famós radar de la carretera C-17 a Tagamanent, ja retirat, obligava a circular pel seu davant a 80 quilòmetres per hora. Milers de conductors van ser multats per passar d’aquesta velocitat.

Pere Mauri és el propietari de l’Autoescola Montseny de Vic. El dia 22 d’octubre de 2006 el van multar perquè va fer un avançament a 103 quilòmetres per hora just davant del radar que hi havia a Tagamanent i que van treure a finals del 2008 a causa de les obres de la C-17. Va pagar, religiosament, els 70 euros de multa. Al cap de mig any, va presentar un recurs extraordinari al Servei General de Trànsit que va ser desestimat: “De fet, ni se’l devien mirar”, diu el seu advocat, Manel Font.

Els arguments que esgrimia Mauri en el recurs, basat en el Codi de Circulació, eren consistents, i al cap de gairebé quatre anys una sentència li ha donat la raó –fet que pot provocar una allau de recursos de tots els conductors que han estat multats des de l’any 2006 per excés de velocitat en aquest punt–.

Un dels articles en què es basava el recurs és el 154, que prohibeix circular a velocitat superior a l’indicada en un senyal excepte quan està col·locat en el mateix pal d’un senyal de perill. En aquest cas, la prohibició finalitza en acabar el perill. En entrar a la recta de Tagamanent hi havia, en el mateix pal, el senyal que prohibia anar a més de 80 i el senyal d’encreuament. La cruïlla era al mig de la recta. Una vegada passada, per tant, ja es podia anar a 100 per hora, o a 120 en cas d’avançament.

Un altre article, el 51.1, diu que la velocitat fixada en una carretera convencional de quatre carrils (com la C-17 en aquest tram) és de 100 quilòmetres per hora i 120 en cas d’avançament.

El juliol del 2008, Mauri va convèncer el seu advocat per presentar una demanda contra el Servei Català de Trànsit davant dels tribunals de justícia. I com que la justícia és lenta, la vista no es va fixar fins al 28 d’octubre de 2009, al Jutjat Contenciós Administratiu número 3 de Barcelona. Però no hi va haver judici, perquè l’advocat de Trànsit va comunicar a Mauri i el seu advocat que tenien raó en la seva demanda, que no calia que es fes el judici i que li tornarien els diners de la multa.

El jutge va dictar sentència de conformitat tot just la setmana passada i reconeix que davant del radar es podia anar a 100 o 120 en cas d’avançament.

Mauri diu que “l’espera ha valgut la pena”, tot i que admet que “des del punt de vista econòmic el resultat ha estat una ruïna, perquè el cost del plet gairebé ha multiplicat per 10 els 70 euros de la multa [que encara no li han tornat]”. Mauri en el seu recurs també demanava que els senyals es col·loquessin bé, cosa que ja impossible, perquè amb les obres que s’hi van fer han canviat les condicions de la carretera i el radar ha desaparegut.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.