Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Una tercera part dels osonencs i ripollesos ja compren per internet

A Osona, amb dades de 2010, ja és un 37,6% de la població, i al Ripollès del 36,3%. Ja es dóna el cas de botigues convencionals, com La Tremenda Delits, de Vic, -a la foto- que tanquen per treballar exclusivament per la xarxa. En el conjunt de Catalunya, les dues comarques queden a mitja taula.

  • El 9 Nou
  • 21/08/2011 | 13:59

Comprar per Internet és una tendència que va a més a tot Catalunya, i també a Osona i el Ripollès. Segons les dades de l’Institut d’estadística de Catalunya (IDESCAT), a Osona ja és un 37,6% de la població que pràctica les compres digitals, mentre que al Ripollès la xifra és de 36,3%. Les dades recollides pertanyen a l’any 2010.

L’augment a Osona respecte al 2009 ha estat considerable amb un augment de sis punts, ja que s’ha passat del 31,5% al 37,6% actual. Al Ripollès hi ha hagut una tímida baixada de tres dècimes, passant del 36,6% de compradors per Internet als 36,3% del 2010.

Pel que fa a la comparativa amb d’altres comarques, Osona i el Ripollès es trobarien en un terme mig; lluny del màxim, que marca el Tarragonès amb el 44%, i també del mínim, que pertany a Les Garrigues amb un 29,3%. Pel que fa a la comparativa amb la mitjana de Catalunya (37,6%), Osona l’iguala, però el Ripollès en queda per sota.

Respecte la seva àrea d’influència, Osona està molt a prop de la mitjana de les comarques centrals (37,8), mentre que el Ripollès torna a quedar una mica més distanciat de la mitjana de les comarques gironines, on el 37,7% d’usuaris ha comprat per Internet algun cop. En els últims 5 anys les compres han passat del 14,7% al 37,6% a Osona, i del 12,6% al 36,3 al Ripollès.

L’IDESCAT ha facilitat altres xifres referents a l’ús de l’ordinador i Internet, on una de les dades que sorprèn més és el poc ús del correu electrònic a la comarca d’Osona, amb un 56,2% d’usuaris. Al Ripollès, l’ús del correu electrònic s’eleva fins al 60,9%.

El Ripollès supera a Osona en la xifra d’utilització d’Internet i correu electrònic, mentre que en els apartats d’ús d’ordinador i compres per Internet és Osona la que té una xifra més elevada. En tots els casos les dues comarques estan per sota de la mitjana catalana.

Pel que fa a les queixes sobre les compres per Internet, des del servei al consumidor del consell comarcal d’Osona expliquen que són mínimes a la comarca, ja que en l’últim any només han tingut sis casos: “No hem hagut d’intervenir gaire en problemes de compres a través de la xarxa, però oferim assessorament en cas que l’usuari ho necessiti”.

· La Tremenda Delits tanca la botiga i ara només vendrà per la xarxa

Laura Martínez, propietària de La Tremenda Delits, ha decidit apostar fort per les noves tecnologies i abandonar l’espai físic que ocupava la seva botiga al carrer Corretgers de Vic per vendre de manera única i exclusiva per Internet: “Crec que vendre a través de la xarxa és el canal que més em pot funcionar tenint en compte el tipus de producte que ofereixo”, explica Martínez.

La Tremenda Delits ha estat durant els últims tres anys una de les botigues de referència a la comarca en temàtica de joguines sexuals i productes de qualitat gastronòmica per passar bones estones.

Els motius de deixar la botiga són diversos: “No és que m’hagi anat malament a la botiga, però crec que amb Internet puc créixer més. A través de la xarxa arribaré a més públic. Hi ha molta gent que estava preparada per entrar a la botiga, però molta gent no, i amb Internet aquesta barrera desapareixerà. També he tingut en compte altres factors com ampliar el mercat a altres comarques i disminuir costos fixes, ja que els impostos per tenir un establiment són força elevats”, comenta Laura Martínez.

A partir del setembre, tota l’oferta que fins ara es podia trobar a la botiga estarà disponible a la xarxa a través de la web . “El perfil serà el mateix que el de la botiga. No em quedo només en els jocs eròtics sinó que vaig més enllà. Sempre he dit que venc experiències pels sentits, ja sigui amb gastronomia, roba eròtica o joguines sexuals.

La web anirà destinada a tothom que busqui aquestes sensacions però amb una certa qualitat”, diu la propietària de La Tremenda Delits.

La pàgina digital estarà disponible “a mitjans de setembre”, mentre que l’establiment del carrer Corretgers ja ha tancat.

La idea de Laura Martínez és que la web sigui “com més fàcil d’utilitzar millor, que el procés de compra sigui àgil i segur”. Un altre dels punts forts de la nova etapa de La Tremenda Delits seran les xarxes socials, “ja que per poder encertar allò que vol el client és bo que hi hagi diàleg. També oferirem paquets a mida. Si et fa mandra triar entre tota la nostra oferta, nosaltres et fem la proposta. Que més enllà de productes puguem aportar continguts i solucions”, explica Laura Martínez.

El pas a Internet també ha de servir per acabar de potenciar una de les activitats més destacades de La Tremenda Delits: “Gran part de la facturació prové dels tupper sex. Aquesta activitat es fa fora la botiga, i com he pogut comprovar durant els últims mesos gràcies als escrits que faig en un mitjà de comunicació digital, molta gent em veu per la xarxa i em contracta”.

· Material d’hoquei a la xarxa

L’any 2007 Santi Almató va decidir obrir una botiga dedicada a l’esport rei de la comarca d’Osona, l’hoquei patins. La principal novetat va ser que aquest nou establiment no tindria un lloc físic on anar a comprar, sinó que tot es faria per Internet.

El projecte de va tenir una bona acceptació dins l’esport de les quatre rodes “suposo perquè varem ser els primers en oferir aquest servei a la xarxa”, comenta Almató.

El funcionament de la web és força senzill, ja que tots els productes estan ordenats per categoria. A més, cada article disposa d’una petita explicació on s’hi detalla quin és el perfil i edat de jugador idoni per a cada objecte.

El fet d’haver de triar un producte que ha d’anar a la mida del jugador va fer que en un principi la gent no hi confiés tant: “A l’inici sí que va costar, però un cop la gent va veure que funcionava, el boca orella va fer la resta. La comoditat de triar la talla i el color, que et portin la compra a casa, i a més a un preu més baix que a les botigues d’esport ha estat clau”, destaca Santi Almató, que ha practicat i practica l’hoquei, fet que aporta un punt de professionalitat.

A la web, s’hi poden trobar tots els objectes necessaris per practicar l’hoquei patins, des dels guants o els patins fins a accessoris com mocadors pel cabell o pilotes.
també ha apostat fort per oferir patrocinis a diversos clubs de Catalunya i l’estranger i, tal com explica Almató, “la majoria de contactes s’han fet a través d’Internet”.

La manera per cobrar els articles que es compren és o per targeta o a través d’una transferència. Almató explica que “encara hi ha por a comprar per Internet, ja que fins i tot jo a vegades desconfio de fer-ho, tot i això la gent s’hi va acostumant. Cal tenir clar que el lloc on compres és segur”. Santi Almató, a través de la web, ha venut articles d’hoquei a tot el món. La cosa sembla que funciona.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't