Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Una vintena de PAH de tot Catalunya fan accions conjuntes en solidaritat amb l’acampada al BBVA de Manlleu

Les accions consisteixen en ocupacions d’oficines del BBVA en diferents poblacions catalanes, al cap de 82 dies d’acampada. El BBVA, per la seva part, ha emès un comunicat on recorda que es van sotmetre a la mediació d’Ofideute i que estan pendents que els clients afectats hi concertin les reunions.

  • El 9 Nou
  • 05/09/2014 | 13:06
  • 0

Nota de premsa de la PAH Osona

En aquests moments hi ha més 20 PAHs de tot Catalunya fent ocupacions, bloquejos i accions en suport a l’acampada de la PAH d’Osona davant del BBVA de la Plaça Fra Bernardí de Manlleu.

Pah Sabadell, Moncada, Blanes, Ripollet, Barcelona, Caldes, Valldetenes i Atmetlla del Vallès, Urgell, Viladecans, Garraf, Canovelles, Baix Montseny, Osona, Palamós, Terrassa, Pallars, Terres de l’Ebre, Anoia, Santa Coloma, Badia del Valès, Tordera…

Avui fa exactament 82 dies que es va iniciar l’acampada davant l’oficina del BBVA de la Plaça Fra Bernadí de Manlleu. Durant aquest temps el banc no ha ofert cap mena de solució en una clara estratègia de desgast per part del banc.

Durant aquest temps s’han fet arribar un bon nombre de cartes a les diferents oficines on s’han realitzat accions per tal de demanar que el banc designi alguna persona del BBVA que tingui veritable capacitat per a prendre decisions per tal d’iniciar negociacions. La indiferència absoluta del banc cap aquestes demandes ens obliga a mantenir-nos en la mobilització i a fer extensiva l’acció col·lectiva a la resta de Plataformes d’Afectats per la Hipoteca.

Mentre la garantia del dreta a l’habitatge i a una segona oportunitat per a les famílies no sigui un fet, continuarem la nostra reivindicació a partir d’aquells principis bàsics que han de permetre-ho: la dació en pagament, el lloguer social preferentment al mateix habitatge, la cancel·lació dels deutes un cop executades les hipoteques i l’aplicació del codi de bones pràctiques en aquells casos en els quals aqueta sigui l’opció preferent de les famílies.

Demanem, doncs, que el BBVA designi una persona amb capacitat real de negociació per tal d’arribar a solucions per als casos que han motivat l’acampada i que durant aquesta mateixa setmana es puguin portar a terme les negociacions oportunes amb les persones afectades.

VOLEM SOLUCIONS JA! JUNTES SÍ QUE ES POT!

Nota de premsa del BBVA

BBVA té establerta una política social d’habitatge, que supera els criteris legalment establerts i que permet:

• Oferir solucions a totes les famílies amb dificultats en el pagament dels seus préstecs hipotecaris

• Garantir que qualsevol família client de BBVA en risc d’exclusió social tingui un sostre i que no sigui desnonada

• Apostar por l’ocupació, a través de programes d’integració laboral i ajuts econòmics, ajudant les famílies a recuperar confiança i autoestima

Des de l’inici de la crisi BBVA ha ajudat a més de 176.000 famílies, ajustant les quotes dels seus préstecs a les seves noves capacitats de pagament. A més, ha compromès prop de 60 milions d’euros a polítiques socials relacionades amb l’habitatge i l’ocupació.

BBVA ofereix lloguer social a famílies en risc d’exclusió. Recentment, ha tancat un primer acord de cessió d’habitatges destinats a lloguer social a Càritas Diocesana de Barcelona.

En relació al cas de Manlleu, BBVA vol assenyalar que:

• Ha analitzat els casos d’aquestes 5 famílies, amb la informació aportada per les pròpies famílies, i ha valorat amb especial atenció les condicions socials dels clients.

• A finals de juny, BBVA va oferir una solució personalitzada a cadascuna de les 5 famílies d’acord amb la situació dels clients i garants i les seves capacitats actuals de pagament. Les solucions ofertes pel Banc als seus clients van des refinançaments dels seus préstecs, amb importants quitances, a dacions en pagament i lloguers socials

• BBVA manté un diàleg obert amb els seus clients. Com a prova d’aquesta voluntat de diàleg, BBVA ha paralitzat les actuacions judicials sobre els 5 casos, a l’espera de trobar solucions consensuades.

• A petició dels clients i amb la intermediació de l’Ajuntament de Manlleu, BBVA va acceptar a finals de juliol la mediació d’Ofideute per a la recerca de noves solucions. BBVA es troba actualment a l’espera que els clients es dirigeixin a Ofideute per concertar les oportunes reunions.

• Finalment, BBVA lamenta els inconvenients que aquesta situació està ocasionant als clients de l’oficina, als seus empleats ia la població en general de Manlleu, i reitera l’acceptació de mediació per part d’Ofideute.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.