Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Vic, ciutat a la mesura humana

Després de 20 mesos d’un treball minuciós, proper, elaborat i fructífer, les ciutadanes i ciutadans de Vic han conegut el nou eslògan que representa la ciutat. Una marca, una frase, que alguna anterior legislatura ja havia proposat.

  • El 9 Nou
  • 25/03/2015 | 18:14
  • 0

Ja feia dies que hi havia penjat el cartell de “sold out” a la web que durant uns mesos comptava amb un gran rellotge que feia el compte enrere. La sala Joaquim Maideu de l’Atlàntida de Vic es va omplir de gom a gom ja que eren molts els qui volien destapar el gran misteri. Amb un bon jazz, la ‘Jazz Band’ de l’Escola de Música de Vic va donar el tret de sortida a aquesta gala que va tenir com a conductora la periodista de TV3 Núria Bacardit.

La gala comptava amb els discursos de diverses personalitats: Ignasi Janer, Tècnic de l’Ajuntament de Vic; la primera tinent d’alcalde, Anna Erra; el rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña; el professor de la UVic-UCC Jordi de Saneugenio i Jordi Cano d’Editorial Eumo.

Jordi de Saneugenio, com a artífex i cap del projecte va explicar de forma molt amena tot el procés que comporta la creació d’una marca de ciutat. De Saneugenio va detallar cada pas que es va seguir per tal que el públic prengués consciència de tot el que s’havia fet. Amb tot això, sembla que el missatge va quedar prou clar: l’opinió de la ciutadania era fonamental i imprescindible per dur a terme aquest projecte i la inversió no era en va.

Tot i la formalitat de l’esdeveniment hi va haver lloc per l’humor i la màgia. En Peyu va voler “baixar les espectatives” començant per mostrar les pífies que presenta la ciutat i acabant per recopilar els antics eslògans o marques que havia tingut ja la ciutat. Això sí, sempre amb certa ironia, com quan presentava el grup de cinc marques que va presentar una legislatura (resulta que Vic té el rècord de marca per legislatura en els últims 50 anys aproximadament).

I és que l’humor catalanista hi havia de ser a la presentació de la marca de la ciutat de Vic. A banda del monòleg d’en Peyu en relació als nens catalans que, pobrets no saben castellà, el Mag Pota feia el truc de màgia de la corda catalana amb la que sempre i sempre hi pots fer trucs perquè mai s’acaba. Però el truc final va anar a càrrec de Jordi Cano, quan va mostrar la nova marca Vic: Una V vermella amb les puntes arrodonides i formes geomètriques en el seu interior és la imatge que presideix la frase: Vic, ciutat a la mesura humana.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.