Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Vic crea un nou servei de ‘bicing’ que aprofitarà els parquímetres dels cotxes

A partir del proper mes d’octubre –aquest és el calendari que maneja l’Ajuntament–, Vic estrenarà el nou sistema de lloguer de bicicletes. El canvi ha de permetre ampliar els horaris en què s’ofereix el servei als usuaris, que fins ara quedava massa limitat.

  • El 9 Nou
  • 23/09/2009 | 8:00
  • 0

A partir del proper mes d’octubre –aquest és el calendari que maneja l’Ajuntament–, Vic estrenarà el nou sistema de lloguer de bicicletes. Després de madurar el projecte en els dos primers anys del mandat, la ciutat té a punt la reforma del seu bicing, que vol que sigui més pràctic per captar un major nombre d’usuaris.

Entès com un servei de transport urbà, complementari a l’autobús, Vic lligarà el préstec de bicicletes als parquímetres de zona blava, a diferència del model anterior, que exigia un tràmit a les dependències municipals o en botigues d’esports de la ciutat que participaven del projecte.

L’Ajuntament considera que el nou model facilitarà el préstec de bicicletes. Els preus del lloguer seran força econòmics. A banda de l’adquisició de la targeta per donar-se d’alta –que podria exigir una petita fiança–, la primera mitja hora d’ús de la bicicleta serà gratuïta i, superat aquest temps, es cobrarà 0,05 cèntims per cada minut de demanda del servei.

El consistori, que ha comprat una primera remesa de 15 bicicletes que s’ampliarà en una segona fase, instal·larà sis estacions de lloguer a la ciutat –un número que també creixerà més endavant–, que seran punts de préstec associats als parquímetres de zona blava.

L’endarreriment en la concreció del projecte s’explica, segons la regidora de Medi Ambient, Mercè Vidal (PSC), perquè l’elaboració de les bicicletes, desenvolupades per l’empresa catalana Urbikes, “és gairebé artesanal”. De fet, presenten diferències sensibles respecte a les s’utilitzen en el bicing barceloní.

Els models adquirits, que pesen uns 25 quilos, minimitzen les avaries. Les bicicletes no tenen cadena ni cablejat de frens –es frena amb contrapedal– i tampoc incorporen cambres d’aire a les rodes. Estan construïdes amb peces originals, que no són reutilitzables en cap altre model convencional.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.