L’Ajuntament de Vic ha decidit aplicar mesures per fer reduir la velocitat dels cotxes que circulen pel carrer Torelló després que en un període relativament curt, de només un mes i mig, s’hi registressin fins a quatre atropellaments amb ferits de diversa consideració.
El fet que aquest carrer faci de ronda de circumval·lació i una llarga recta provoquen que es converteixi en un tram on “els cotxes acostumen a córrer més del compte”, segons apunta el regidor de Serveis, Antoni Serrat (CiU), encara que tot sovint hi ha passos de vianants.
Operaris de l’Ajuntament instal·laven divendres passat al matí una de les mesures permanents i més visibles per frenar els cotxes. A la cruïlla amb el carrer Raval Cortines s’han instal·lat coixins berlinesos –unes petites plataformes elevades que es col·loquen només al centre del carril de circulació, sense envair tota la calçada–, un sistema que fa frenar els turismes, però que no dificulta la circulació de vehicles més grans, com autobusos o camions, que no en queden afectats perquè tenen els eixos més grans.
Durant una temporada es va intentar solucionar el problema instal·lant de tant en tant el radar de la Guàrdia Urbana, però des del consistori han considerat que “no és suficient”. Ara, tot i així, la policia l’hi col·locarà “de manera intermitent”, diu Serrat, per conscienciar els conductors. Però el radar i els coixins berlinesos, tot i ser les mesures més visibles, no són les úniques. També s’han desplaçat uns contenidors d’escombraries per donar més visibilitat a cotxes i vianants, i s’han canviat les làmpades dels fanals més propers als passos de vianants.
També es prohibirà l’entrada al supermercat Carrefour des de la rotonda entre els carrers Torelló i Indústria, per tal que els cotxes ho facin només des del carrer Indústria, i no es descarta, si es creu necessari, pintar una zona zebrada al costat dels passos de vianants. “És una mica vergonyós que haguem d’anar posant obstacles, però s’ha de fer, és l’única solució que hi veiem”, diu Serrat.
{{ comment.text }}