Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Vic va començar ahir el curs escolar amb 7.411 places de 0 a 16 anys

L’aplicació de la LOMCE, o la coneguda Llei Wert, s’estrena a primer, tercer i cinquè de Primària, però des de la Regidoria d’Educació de Vic confien que tindrà un impacte molt limitat a les aules.

  • El 9 Nou
  • 16/09/2014 | 13:28
  • 0

Després d’anys d’obres, finalment l’Escola Centre de Vic inicia el curs amb totes les aules acabades. 220 nens i nenes de 0 a 3 anys han començat aquest setembre a les escoles bressol municipals de Vic. Totes tres, la Serra-de-senferm, Caputxins i Horta Vermella, disposen de 246 places que ocupen cada any en un 90% de mitjana. L’oferta general d’escolarització a la ciutat de Vic dels 0 als 16 és de 7.411 places.

Pel que fa a P3, un curs amb un alt índex demogràfic, el 92,79% dels alumnes s’han matriculat en la primera opció, i a primer d’ESO, el 85,6% han pogut entrar a l’escola que desitjaven. Vic tindrà una nova oferta de formació professional a La Farinera, el centre Teknós en tecnologia i comunicació, vinculat a la UVic.

L’Ajuntament continua impulsant aquest curs projectes de suport als centres per a la millora de l’èxit educatiu, en l’àmbit de la lectura, el coneixement de la llengua catalana, el foment de la cultura popular, el teatre o les pràctiques a empreses.

Nota de premsa de l’Ajuntament de Vic

L’Escola bressol municipal de la Serra de Sanferm va acollir la presentació de l’inici del curs escolar 2014/2015

El total de places escolars a Vic per alumnes de 0 a 16 anys és de 7.411

Aquest dilluns 15 de setembre va tenir lloc la presentació del nou curs escolar 2014/2015, a l’Escola bressol municipal de la Serra de Sanferm. La presentació va anar a càrrec de la regidora d’Educació Anna Erra amb la intervenció també de la Marta Casellas, directora de les escoles bressol municipals.

Anna Erra, va comentar que el curs s’ha iniciat amb tota normalitat i aquest anys es pot dir que “tenim un projecte consolidat i creat amb el treball en xarxa”.

“Es tracta d’un curs amb alta demografia i un 92,79% de pares han aconseguit la primera opció per als seus fills de P3” va afegir.

El total de places escolars a Vic amb alumnes de 0 a 16 anys d’aquest curs és de 7.411, un nombre molt similar a l’any passat.

La regidora també va explicar també que “s’ha treballat en projectes de millora d’infraestructures destacant la finalització de la fase 2 de les obres de l’escola Centre”.

A nivell de Regidoria d’Educació i en la tendència dels últims anys es continuarà treballant amb els centres educatius, intentant ser un suport per aconseguir la millora de l’èxit. S’han enumerat diferents projectes que es porten a terme a la ciutat adreçats a tota la xarxa d’escoles públiques i concertades, alguns de caràcter més curriculars i d’altres vinculats a les igualtats d’oportunitats. Com a projecte destacat hi ha “la implementació del projecte d’Educació Emocional a les Escoles Bressol Municipals”.

Per altra banda va fer referència als projectes de suport a les famílies, projectes amb una visió més de ciutat encaixades dins el Projecte Educatiu de Ciutat, que tenen per objectiu reforçar el paper educatiu de les famílies.

El projecte destacat aquets any és la subvenció a les AMPA per llibres i material escolar amb una quantitat de 120.000 euros on han participat tots els centres d’educació infantil, primària i secundària. Així mateix es consolida el Servei de Suport Lingüístic i la matrícula viva de català que al curs passat va escolaritzar a 249 persones fora de les inscripcions ordinàries a diferents serveis de la ciutat. Continuarà la formació a famílies i el suport en tot el procés d’escolarització, ja sigui en el període de preinscripció via xerrades informatives com amb el tallers els sistema educatiu adreçats a les famílies nouvingudes que desconeixen el funcionament del sistema a Catalunya.

Marta Casellas, directora de les escoles bressols, va remarcar el suport rebut per part de la Regidoria per donar valor a l’etapa educativa 0-3 i es va centrar en l’explicació de la implementació del projecte d’educació emocional, realitzat amb el suport de la Universitat de Barcelona i el Grup de Recerca en Orientació Psicopedagoga i que es durà a terme al llarg dels tres pròxims anys.

Aquest projecte implica un treball a tres bandes “un treball amb tot l’equip educatiu on cal una alta implicació i motivació per part dels professionals, un treball i formació amb les famílies, i un treball amb els infants” va afegir. L’objectiu del projecte és millorar les competències emocionals de l’equip educatiu i de les famílies per tal de millorar desenvolupar al màxim les capacitats emocionals dels infants.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.