Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Voluntàries magrebines de Manlleu ajuden alumnes de P3 a integrar-se

Són 18 noies que parlen amazic i català i han facilitat la comunicació a l’aula.

  • El 9 Nou
  • 01/10/2012 | 11:11
  • 0

Divendres acabava el programa de voluntariat impulsat per l’Ajuntament de Manlleu i les escoles de Primària que ha permès, en aquesta arrencada de curs, que 18 noies que parlen amazic i català hagin acompanyat l’arribada a les aules de P3 de nous alumnes magrebins. L’experiència ja s’havia fet en anys anteriors, però les retallades han fet que aquest curs el suport no pugui ser remunerat. “Això dóna encara molt més valor a l’ajuda que ens fan”, explica Anna Capdevila, tutora de P3 de l’escola Casals Gràcia i a qui es va encarregar, també, una petita formació prèvia a la vintena de voluntàries que han participat en el programa. S’han distribuït, una per línia, entre els diferents grups de P3, 11 en total, de les escoles de Manlleu.

“La seva missió principal era fer de pont entre els nens i nosaltres, i entre nosaltres i les famílies”, diu Capdevila. Al seu costat, la Soukaina, de 18 anys, voluntària del torn de matí a l’escola Casals Gràcia, valora com a “molt positiva” l’experiència i no amaga que li agradaria dedicar-se a l’educació. Ella ha estat alumna de l’IES Antoni Pous i, després d’un curs pont, té la intenció de fer un grau superior en l’àmbit de la pedagogia. A l’aula, Soukaina ha tingut especial cura que els alumnes de llengua amaziga s’integrin al grup. “Hi ha coses que no entenen, és normal; la nostra tasca és facilitar la comunicació”, explica. Capdevila afegeix que aquest mateix treball “intentem fer-lo amb les mares; n’hi ha moltes que no parlen català i seria important que ho fessin, també en benefici dels seus fills”. A la tarda, el mateix servei el fa la Laila, una altra jove berber.

Sobre la durada del programa, tant Soukaina com Anna Capdevila admeten que “se’ns ha fet molt curt”. Ara que s’acaba el projecte, les escoles en faran una valoració conjunta i “veig a venir que es demanarà que es pugui continuar d’alguna manera”. Almenys fins al novembre, quan hi ha les primeres entrevistes personalitzades amb les famílies per valorar com ha anat l’arrencada de curs. “I és evident, ja que estem parlant de voluntariat, que alguna contraprestació s’hauria de trobar per a les persones que ens ajuden”, diu la tutora de P3. En anys anteriors, aquesta tasca de reforç era remunerada per hores i s’allargava durant el curs, fins i tot acompanyant els alumnes en algunes sortides.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.