Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

4YFN un espai per a l’emprenedoria dins el Mobile World Congress

Dins del marc del Mobile World Congress de Barcelona, a Montjuïc s’organitzava l’esdeveniment 4YFN (Four Years From Now), dedicada a startups, apps innovadores i acabades de sortir de l’ou.

  • El 9 Nou
  • 06/03/2016 | 16:03
  • 0

El 4YFN presentava les propostes de joves emprenedors que, entre altres objectius, buscaven finançament per dur-les a terme. Aquesta ha estat la tercera edició i l’any de la seva consolidació amb 12.500 assistents, més d’un 50% més que l’any anterior, i fins a 5.200 reunions entre emprenedors i inversors.

L’esdeveniment està considerat com una trobada entre les anomenades startups (noves empreses), que disposen cadascuna d’un estand on vendre la seva idea i parlar amb tot aquell a qui li interessi, com buscar inversors o fer contactes amb altres coworkers. Allà no hi ha sensació de rivalitat per aconseguir clients o diners, sinó tot el contrari. Del que es tracta és de guanyar presència ara que es comença i, per tant, tot el que sigui aconseguir explicar el teu producte, sigui a qui sigui, és un premi i un gran avanç. En Dani, de l’empresa catalana biWel, ho va exemplificar com “una oportunitat per conèixer gent del sector i gent que també està aprenent, per fer moltes connexions”, alhora va explicar que també ajuda molt a nivell de màrqueting “ja que ser present al 4YFN, ven”. Això sí, només hi acaben tenint lloc empreses amb un cert suport institucional o amb una injecció prèvia de diners, i és que tenir estand al 4YFM costa uns 2.000€, fet que impossibilita a moltes petites empreses.

Entre els més de 40 estands que hi havia a la 4YFN, hi havia la Creative Catalonia, que comptava amb set startups catalans, entre elles WINKO Games, una empresa que fa jocs pels telèfons mòbils. Aquesta és una empresa creada per i per a jugadors fanàtics i ha recaptat 1,4M$ d’inversors de l’empresa de videojocs Supercell. Situada a Barcelona, la meitat de l’empresa va marxar de Social Point per anar a Londres. Actualment, estan preparant un joc que sortirà d’aquí dos mesos. “Estic molt content perquè la gent, tant si és executiu com estudiant, li agradarà el joc, tenim molt bon feedback”, explica Jean Baptiste. Pel què fa a la seva experiència a la 4YFN, “és molt bona perquè és una oportunitat per aconseguir contactes professionals”.

A més dels petits estands, la 4FYN donava la possibilitat d’assistir a diferents conferències organitzades durant els tres dies del congrés, cada dia tractant una temàtica diferent. El dilluns, amb el nom de “Disruptive by Mobile”, es van tractar punts com l’economia compartida o el comerç mòbil; el dimarts, “Internet of Things”, on es va parlar de les llars connectades o les ciutats intel·ligents; i el dimecres, “Digital Media” va servir per parlar de noves formes d’entreteniment o models alternatius d’educació i menjar.

Una de les conferències més esperades d’aquesta edició al 4YFN va ser la del cofundador de Wikipedia, Jimmy Wales, que el dimecres va parlar a l’escenari de l’espai del Banc Sabadell per explicar de primera mà el seu nou projecte: la xarxa social TPO (The People’s Operator), un servei de telefonia amb la gran característica que un 10% del benefici de l’empresa va destinat a projectes solidaris i el 25% del cost de l’usuari també. Wales va explicar la manera de funcionar de TPO, que deixa que siguin els mateixos clients els que publicitin el producte i, d’aquesta manera, els diners estalviats amb les campanyes publicitàries es donin a finalitats socials. Wales va repetir en diverses ocasions que la gent “vol fer del món un lloc millor” i que les xarxes socials i aquest tipus d’iniciatives innovadores són les que més poden apropar-nos-hi.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.