Nota de premsa de la Diputació
Conserva documents des del 1835
Finalitzada l’organització de l’Arxiu Municipal de Sant Martí d’Albars
Aquest mes d’octubre ha finalitzat la intervenció duta a terme per l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona a l’Arxiu Municipal de Sant Martí d’Albars, la qual ha consistit en la revisió, reorganització, catalogació i reinstal·lació de tot el fons documental conservat a l’ajuntament, i en la implementació del programari informàtic per a la gestió i consulta del fons. La documentació ha quedat instal·lada en l’espai habilitat específicament per a aquesta finalitat en la recent remodelació integral de l’edifici del consistori.
L’Arxiu Municipal de Sant Martí d’Albars conserva el fons propi de l’ajuntament, que és el que té documentació més antiga (1835-2010), i guarda també fons del Jutjat de Pau (1848-1995), i altres de menor envergadura corresponents a entitats locals com la Germandat agrícola/Cambra agrària (1941-1988), la Delegació local de Falange (1940-1974) i la Delegació Local de “Unión Patriótica” (1926-1930). En total es tracta d’un fons de 21 metres lineals, que amb la documentació encara activa arriba als quasi 30m.
La documentació més antiga conservada són comptes municipals (1835), correspondència (1844) i documentació relacionada amb les quintes (1846). Els llibres d’actes comencen el 1894 i els padrons d’habitants, el 1877.
{{ comment.text }}