EdiciĂł Osona i RipollĂšs

Tria la teva ediciĂł predeterminada

EdiciĂł VallĂšs Oriental

Arriba el Mercat Medieval de Vic

La capital d’Osona estĂ  immersa, del 4 al 8 de desembre, en el 15Ăš Mercat Medieval. S’esperen desenes de milers de visitants repartits en cinc dies de festa en quĂš Vic es decorarĂ  del segle XV. Entre les novetats del programa, un mercadal V.O. que recrea fidelment el de Vic d’aquell temps.

  • El 9 Nou
  • 03/12/2010 | 11:06
  • 0

Un “fenomen”. És com qualifica el president d’ImpeVic, Josep Burgaya, el Mercat Medieval de Vic, que arriba a la seva quinzena ediciĂł projectat, segons Burgaya, com “el gran mercat medieval del paĂ­s”. Es tracta, de fet, de la proposta firal “que atreu mĂ©s visitants a la ciutat”.

Els Ășltims anys es parla de prop de 300.000 badocs. I aixĂČ tĂ© el seu handicap: el Mercat Medieval “posa al lĂ­mit” la capacitat d’absorciĂł de visitants de Vic. “Tensionem la ciutat al mĂ xim”, admet Burgaya, que recorda que en les dues Ășltimes edicions “hem vorejat el col·lapse”.

Un gran enrenou que recompensa, de llarg, amb l’actiu “importantĂ­ssim” de promociĂł turĂ­stica i comercial que genera aquesta fira, “no nomĂ©s per a Vic sinĂł per al conjunt de la comarca”, remarca Burgaya.

Un total de 361 parades s’estendran per tot el centre histĂČric –aquest any se sumen al recorregut la plaça GaudĂ­ i part del carrer de la Ramada–. D’aquestes, un 60% sĂłn d’artesania, el 29% d’alimentaciĂł i la resta, tavernes. “Es dĂłna prioritat absoluta als artesans de Vic i comarca, sempre que tinguin un mĂ­nim de professionalitat.

No hi volem gent aficionada que vinguin aquĂ­ a fer diners fĂ cils”, ha volgut remarcar Burgaya, tot recordant que, un any mĂ©s, s’ha triplicat el nombre de sol·licituds per ser al Mercat: “N’hem rebut mĂ©s d’un miler”. Aquest any, una tercera part dels expositors s’estrenaran al Mercat Medieval.

AixĂČ ha estat possible, en part, grĂ cies al fet que, per raons d’estalvi econĂČmic, ImpeVic ha assumit Ă­ntegrament l’organitzaciĂł de la fira –els Ășltims anys a mans de Camp Base–, un fet que ha permĂšs revisar alguns expositors que tenien mĂ©s d’una parada.

El pressupost d’aquest any Ă©s de 200.000 euros, perĂČ la fira “s’autofinança, no tĂ© cost per la ciutat”, destaca Burgaya, que ha insistit que l’objectiu d’aquestes Ășltimes edicions ha estat la de primar la qualitat per davant de la quantitat, per tal que aquest mercat “no mori d’ùxit”.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notĂ­cies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes grĂ cies.