EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

De l’Índia a Vic

La vigatana Eva Puigdollers mostra la seva última col·lecció a través d¡una botiga ‘pop up’

El 9 Nou
03/01/2018

El block printing és una de les tècniques d’estampació més antigues que es coneixen. Els artesans esculpeixen a mà els dissenys en blocs de fusta que després s’apliquen al tèxtil com si s’estampés un segell. Aquest procés és el que va conèixer de primera mà la vigatana Eva Puigdollers, dissenyadora de moda i creadora de la marca Nou Moscada, en el seu darrer viatge a l’Índia. Els mocadors que té exposats a la seva botiga pop up, situada a la plaça del Pes en aquesta ocasió, van néixer a la localitat de Bagru, una ciutat de l’oest del país coneguda pels seus tints naturals i per la seva llarga tradició d’impressió.
Dissenys molt acolorits, estampats únics i desiguals i teles d’alta qualitat són el resultat d’aquesta experiència col·laborativa. “Els artesans d’allà ho fabriquen i ho envien cap aquí, ja que són ells qui tenen la mà trencada fent-ho. Jo només he volgut aplicar aquestes tècniques que es perden a la moda actual”, explica Puigdollers. Dins d’aquesta col·lecció també s’hi emmarquen altres tècniques artesanals curioses que va descobrir en aquell viatge, com l’estampació amb fang o la impressió amb una descàrrega d’àcid cítric sobre el colorant.
Aquests dissenys asiàtics conviuen a la botiga temporal amb la col·lecció de tardor-hivern, Naya, on el teixit de punt n’és el gran protagonista. Tal com apunta la seva creadora, aquest teixit “s’entrellaça cada vegada més fort, com les dones cholas bolivianes”, que s’ajudaven entre elles per ser més poderoses i aconseguir un món millor. Un homenatge a les dones de Bolívia que combina formes orgàniques, peces oversize i diverses textures.
Tot i que la seva inspiració travessi fronteres a l’hora de crear noves col·leccions, la seva confecció és local. “Si no és una cosa que no pugui trobar aquí, com els mocadors, m’agrada fer-ho tot a Catalunya. Els jerseis de punt s’han fabricat a Igualada i la resta en tallers d’aquí Osona”, destaca Puigdollers.
Malgrat l’interès que s’ha despertat en els darrers anys per l’artesania i el producte de proximitat, la creadora de Nou Moscada pensa que en la moda no és suficient: “En el camp de l’alimentació s’ha notat molt més; m’agradaria que el disseny es valorés més, no només perquè és local, sinó perquè és un producte de qualitat amb valors essencials com l’ètica o l’ecologia”.
Seguint amb la filosofia de la marca, Puigdollers assegura que Nou Moscada vesteix dones fortes, d’entre 25 i 40 anys, amb ganes de trencar estereotips. “La vestimenta comunica molt, ajuda a ser qui ets, no a transformar-te. Ser guapa no és portar una talla 34”, afegeix.
Aquesta petita marca que va néixer a Vic l’any 2011 té venda en línia, però s’aproxima al client a través de showrooms, botigues multimarca i fires de disseny. “És molt interessant que la gent pugui emprovar-se les peces i tocar la seva qualitat en directe”, constata.
Fer nous viatges arreu, ampliar tècniques i seguir treballant de forma local són els propòsits de Nou Moscada per a aquest 2018, alhora que ampliar col·laboracions com la que ja han iniciat amb el Casal Claret. De moment, els seus dissenys seguiran a la botiga pop up de Vic fins al dissabte 13 de gener.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 130 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't