Des de fa uns anys, una de les estratègies que esta més de moda al nostre país és l’anomenat Black Friday. Aquest dia és l’imposat als Estats Units com el dia que s’inaugura la temporada de compres nadalenques amb la peculiaritat que s’ofereixen unes significatives rebaixes en moltes botigues i grans magatzems.
Aquesta festivitat és just un dia després del Dia d’Acció de Gràcies, el quart cap de setmana del més de novembre, i al nostre país l’hem adoptat per inaugurar l’inici de la campanya de Nadal expandint-lo, no només al divendres, sinó també al dissabte i diumenge.
A més, com a complement d’aquest dia també hem adoptat el Cyber Monday, un dia dedicat a compres per Internet, que es celebra el dilluns següent. Al nostre país el passat dilluns 30 de novembre les ventes per Internet van ascendir als 1.172 milions d’euros, un 10,6% més que durant les mateixes dates l’any passat.
Des de fa uns anys, però, altres sectors també han aprofitat l’inici de la campanya de Nadal per oferir descomptes pels seus serveis. Aerolínies com Iberia, Air France, Air Europa o Vueling han ofert descomptes en els seus vols i grans cadenes hoteleres espanyoles com Barceló, Iberostar i NH també han ofert descomptes als seus clients que van del 5 al 35%. I pel que fa a l’oci, plataformes de compra d’entrades, com Entradas.com i Ticketea ofereixen descomptes de fins al 60% per alguns concerts i obres de teatre.
Però la campanya de Nadal no consisteix només en comprar, sinó que és una de les èpoques de l’any, juntament amb l’estiu, en què es realitzen més contractacions temporals al nostre país. Empreses com Toys ‘R’ Us han duplicat la seva plantilla fins als 3.100 empleats, Amazon ha incorporat a 600 persones al seu centre logístic, Carrefour ha fitxat a 5.865 perfils nous fins a finals de gener, Seur ha reforçat el seu personal amb més de 1.500 fitxatges i El Corte Inglés ha marcat el rècord amb 7.000 incorporacions per reforçar una de les èpoques de l’any amb més vendes.
{{ comment.text }}