Amb la idea d’incidir en “els aspectes diaris dels infants i joves com els deures de classe, els dubtes i reforçar el contingut escolar”, com va explicar l’alcalde d’Orís, Arnau Basco, al municipi es va posar en funcionament, al setembre, l’Aula d’Estudi. Després d’un trimestre, l’espai funciona amb 17 infants i joves, 12 de Primària i 5 de Secundària. Inicialment, el servei, que compta amb “un educador que fa l’acompanyament i el suport”, es donava de dilluns a dijous de 5 a 2/4 de 7 de la tarda, però es va decidir ampliar-lo mitja hora. L’educador “fa un acompanyament més enllà dels deures”, ja que també pot “detectar conductes que no van bé” i a més es fa una tasca coordinada amb l’escola, a banda que s’incideix en la lectura.
Un altre dels objectius del consistori per a la iniciativa és crear “un punt de trobada entre infants i joves d’Orís per a la “cohesió”, un espai “més informal que l’escola” on es barregin diferents edats.
Basco comenta que “aquest era un dèficit que teníem”, ja que al municipi no hi ha escola i per fer Primària van a Sant Vicenç i per Secundària a Torelló. D’aquesta manera, entre els joves i els infants es coneixen i “el gran pot ensenyar al petit”, un aspecte “molt enriquidor en un municipi de les nostres característiques”, amb diversos nuclis i sense escola. L’alcalde assegura que els infants i joves que hi assisteixen “s’ho passen bé i aprenen altres coses”. A més, poden escollir els dies que hi van, de manera que són una mitjana de “sis o set” tret dels dijous, que és el dia amb més assistents i s’arriba a la desena.
Basco comenta que crear aquest servei era “una de les prioritats de la legislatura” i ha aprofitat que amb l’ampliació de l’ajuntament ara “teníem espai” per poder-ho fer. D’aquests tres primers mesos “n’estem molt contents”, ja que es manté l’assistència del primer dia. De fet, ja abans d’engegar-lo es va parlar amb els pares per detectar les “necessitats reals” dels assistents i crear l’espai per donar-hi resposta.
Fins ara des del consistori en no tenir centres educatius “no havíem fet res en temes d’ensenyament”.
{{ comment.text }}