Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El Mercat de Música Viva es reforça amb nous escenaris a L’Atlàntida i el Sucre

El director artístic del Mercat, Lluís Puig, ha subratllat la ‘internacionalització’ progressiva que es du a terme tant per portar artistes i professionals d’altres països com per donar a conèixer el certamen cap a fora.

  • El 9 Nou
  • 07/09/2010 | 20:12
  • 0

El Mercat de Música Viva de Vic 2010 incorpora en la seva 22a edició tres nous espais de L’Atlàntida i un nou escenari al recinte de El Sucre que permetrà celebrar un concert mentre es prepara la següent actuació. Durant la presentació, que s’ha fet aquest dimarts a Vic, el seu director artístic, Lluís Puig ha destacat la ‘internacionalització’ del certamen gràcies a la col·laboració amb festivals de països com França o Itàlia.

La directora artística de l’espai off Invictro, Eva Vilaró, ha assenyalat les condicions de què poden gaudir els artistes de l’escena emergent i ha destacat l’actuació d’At Versaris i Ass Trio, una ‘aportació nova dins l’escena musical catalana’.

Durant la presentació del Mercat de Música Viva de Vic 2010, que s’ha fet aquest dimarts a Vic, el president de l’Institut Municipal de Promoció i Economia de Vic, Josep Burgaya, ha volgut destacar la importància dels tres nous escenaris que suposen pel Mercat el fet d’incorporar el recent inaugurat Centre d’Arts Escèniques L’Atlàntida.

En aquesta línia, el Mercat també veurà créixer un dels seus emplaçaments històrics, El Sucre, on s’hi construirà un escenari de doble ús que permetrà la celebració d’un concert i la preparació simultània del recital següent. Tant en l’aspecte d’infraestructures com en el de les actuacions, Burgaya ha destacat ‘l’esforç suplementari’ que suposa per a les administracions el fet de mantenir ‘l’aportació pressupostària’, cosa difícil ‘en els temps que corren’.

Encara en clau institucional, Burgaya ha explicat que la dotació econòmica la fixa el contracte programa entre el govern de la Generalitat i l’ajuntament de Vic, fixat ara fa tres anys per evitar que el final coincideixi amb anys electorals. El Mercat compta amb prop de 100 concerts de programació oficial, més de 600 artistes en els 12 escenaris, prop de 80 expositors, més de 1.200 professionals acreditats a l’última edició i 31 concerts de l’escena emergent.

Per la seva banda, el director artístic del Mercat, Lluís Puig, ha subratllat la ‘internacionalització’ progressiva que es du a terme tant per portar artistes i professionals d’altres països com per donar a conèixer el certamen cap a fora. Mostra d’aquesta voluntat és la col·laboració amb certàmens com el Badel Med Music de Marsella (França) o el MEI de Faenza (Itàlia).

Puig també ha destacat el 5è Congrés estatal de Sales de Música en Directe (ACCES) i la 1a Trobada de circuits de Músiques actuals. D’aquesta manera, segons el director, ‘se sobrepassa la dimensió de totes les sales de música d’Espanya’, ja que venen convidats d’altres estats i, ‘per primera vegada’, es farà un ‘congrés per posar en comú els problemes o avantatges que poden tenir les sales’.

Es tracta, segons Puig, de la ‘tercera pota’ del Mercat, ja que ‘no tot són concerts’, sinó que també hi ha ‘conferències que nodreixen el Mercat de la reflexió i la posada en comú d’estratègies’. En l’apartat d’actuacions, ha destacat el concert inaugural ‘Transversal’ a càrrec de Pedro Javier González, Raúl Rodríguez i Trilok Gurtu. Es fa en col·laboració amb el Festival de la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols i, segons Puig, és una actuació que ‘fa caure la baba’.

Per la seva banda, la directora artística de l’espai off Invictro, Eva Vilaró, ha destacat la varietat d’estils que suposen les 14 formacions que actuaran en els dos escenaris del seu àmbit. Vilaró ha subratllat la ‘sonoritat molt potent’ del grup de hip hop At Versaris que actuarà conjuntament amb Ass Trio. En l’apartat de so independent ha destacat el grup Samitier i en el de rock and roll la banda Mujeres.

Tant Vilaró com Puig han fet una valoració positiva dels 3 anys en què el Mercat i Invictro col·laboren per assolir una oferta conjunta. Puig ha assegurat que intenten fer el possible perquè els grups emergents sonin ‘amb la mateixa qualitat que els professionals’ i aconseguir que tinguin ‘el mateix tracte que el grup més famós que passi pel teatre’.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.