EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El Mercat de Música Viva ultima una edició molt dirigida als professionals

Destaca la incorporació d’última hora de Los Evangelistas, un conjunt format pels components de Los Planetas i Lagartija Nick que passaran pel Mercat per retre homenatge a Enrique Morente.


El 9 Nou
08/09/2011

La 23a edició del Mercat de Música Viva de Vic obrirà les portes d’avui en vuit, el 14 de setembre. A una setmana vista, la direcció del certamen ha ofert aquest dijous una roda de premsa amb l’alcalde de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal, i el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, representants de les dues institucions amb més implicació econòmica al certament. L’acte, que ha servit per ratificar que la nova direcció del MMVV, amb Marc Lloret al capdavant, ha volgut accentuar la vessant professional (de mercat) amb la creació del MVLab -un paraigües que aglutina les diferents activitats de “tot allò que el professional necessita”. Un gir que, segons Lloret, “està quallant entre els professionals”

La nova direcció del Mercat de Música Viva de Vic (del 14 al 18 de setembre) s’estrenarà d’aquí a una setmana al capdavant d’un certamen que ja compta 23 edicions, i que enguany es presenta renovat.

L’MVLab és la gran novetat estructural del Mercat i la principal aposta de la nova direcció. Aquesta marca s’ha creat “pensant en reforçar el vessant professional del mercat”, en paraules del flamant director Marc Lloret. Segons Lloret, des de l’anunci d’aquesta novetat -abans de l’estiu- la proposta “està quallant entre els professionals”, però la intenció és que “evolucioni, que l’any vinent sigui més evident i que es pugui entendre bé que hi ha una part de programació artística molt enfocada al professional”.

El “nucli essencial”

Com a “nucli essencial de la projecció nacional i internacional del Mercat”, l’MVLab consta d’un circuit de concerts, així com conferències, jornades de treball en xarxa, reunions ràpides i taules rodones. La selecció de grups participants en els concerts de l’MVLab s’ha dissenyat per afavorir que els programadors puguin accedir a aquella part de la programació que li resulti més interessant. Els diversos circuits estan planificats, a més, perquè els programadors es trobin amb mànagers i representants interessats en fer arribar les seves propostes.

Més enllà del vessant professional del Mercat, el certamen manté la fira comercial (amb més de 60 expositors), els concerts de la Plaça Major enfocats al gran públic i els ja clàssics Diversons, Invictro i una de les semifinals del Concurs de Maquetes Sona 9.

El cartell del MMVV es va presentar el juny passat, per bé que fins aquest dijous no es podia considerar definitiu. En aquest sentit, destaca la incorporació d’última hora de Los Evangelistas, un conjunt format pels components de Los Planetas i Lagartija Nick que passaran pel Mercat per retre homenatge a Enrique Morente.

Deu anys d’Invictro

Invictro, l’espai destinat a promocionar els nous grups de l’escena musical catalana, arriba aquest any a la desena edició. Al llarg d’aquests anys hi han desfilat a la vora de 200 grups, molts dels quals han tingut després repercussió popular i/o mediàtica.

El cartell d’aquesta edició de l’Invictro està format per grups com Pau Vallvé, Inspira, Esperit!, El gos binari, Mar Abella, Dotore, Nico Roig, Seward, Albert amb l’aigua al coll, Sanjays i Radical Animal Beat.

Felicitacions i bons auguris

Més enllà de les novetats estructurals i programàtiques, les reflexions sobre la idiosincràsia del Mercat, la seva evolució i les seves potencialitats han marcat la roda de premsa d’aquest dijous. L’alcalde de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal, ha exposat una de les claus de l’èxit del MMVV, atenent a raons històriques sobre la tradició mercadal del municipi.

“El Mercat no va néixer per casualitat, sinó perquè Vic sap fer mercats i no fires o festivals. A Vic li agrada, i ha esdevingut capital perquè té una tradició de mercadals”, ha afirmat. La ciutat de Vic aporta al certamen 230.000 euros, una part substancial dels 989.9000 euros de pressupost del Mercat.

Al seu torn, el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, ha felicitat la nova direcció del certamen, precisament per haver apostat pel vessant professional de la trobada i per entendre la necessitat d’estructures culturals.

“Mercats culturals és el que necessitem. Aquest país té molta capacitat de crear, però capacitat de posar tota la creativitat en un itinerari que permeti expressar la voluntat creativa, no tanta”, ha expressat el conseller. La contribució de la Generalitat al certamen és, en aquest sentit, una mostra del seu interès pel mateix. Així dels 989.9000 del pressupost general, la Generalitat n’aporta 495.000.

Mascarell, a més, ha afirmat tenir la impressió que “l’expressivitat musical encara es desplegarà més en els propers anys”, i en aquest sentit ha considerat que “cal tenir els mecanismes preparats perquè aquesta creativitat funcioni”.

Notes de premsa de l’Ajuntament de Vic

Arrenca la 23a edició del MMVV

El MMVV 2011 iniciarà el proper dimecres, 14 de setembre.

La nova direcció artística, el MVLab i l’excel·lent nivell artístic d’enguany entre les novetats més destacades.

Ahir a la tarda es va presentar la 23a edició del Mercat de Música Viva de Vic al vestíbul del Teatre L’Atlàntida de Vic. La roda de premsa va comptar amb la presència de la regidora de Fires i Mercats de l’Ajuntament de Vic, Montserrat Rovira, la directora dels Serveis Territorials del Departament de Cultura de la Catalunya Central, M. Àngels Blasco i el director artístic del MMVV, Marc Lloret.

Del 14 al 18 de setembre de 2011 Vic esdevindrà la capital de la música en directe en una edició marcada per les noves propostes d’un Mercat que, aprofitant més de 20 anys d’experiència, s’ajusta a les necessitats de les indústries culturals del segle XXI i dels seus creadors.

Segons va explicar Montserrat Rovira durant la roda de premsa, el MMVV no és un festival sinó un mercat i “cal potenciar aquesta vessant per impulsar la indústria cultural”. Per la seva banda, M. Àngels Blasco, va afirmar que, després de 23 anys de trajectòria, el Mercat és el marc ideal per “crear sinèrgies i desplegar nous projectes per afrontar l’actual situació econòmica que pateix el sector.”

Rovira també va explicar que una de les novetats de l’edició d’enguany és el canvi en la direcció artística, que passa a ser responsabilitat de Marc Lloret, juntament amb dos assessors musicals, Maria Lladó i Oriol Roca. Fruit d’aquesta nova direcció artística i d’una anàlisi profunda de les necessitats del sector, aquest any el MMVV crea MVLab, un nou concepte que aglutina en diferents activitats tot allò que el professional del MMVV necessita: d’una banda conferències, jornades de networking, speed meeting o taules rodones, entre d’altres activitats, enfocades a enfortir els vincles professionals entre diferents agents culturals i per aprendre de les experiències de la mà de professionals de prestigi en un món en constant canvi però que ara mateix està experimentant les fortes sacsejades de la revolució tecnològica.

D’altra banda, en aquest desig clar i manifest del MMVV de convertir MVLab en el nucli essencial de la projecció nacional i internacional del Mercat, comptarà també amb un circuit programàtic de concerts que permetrà tastar adequadament aquella part de la programació que pot resultar més interessant des del punt de vista del programador.

Amb totes aquestes novetats el Mercat de Música Viva de Vic assoleix el repte de convertir-se en el punt de trobada català, estatal i internacional per a professionals del món de la música, tot encarant aquesta edició amb l’objectiu “d’estar a l’alçada de la feina feta durant aquests darrers 22 anys i mantenint el caràcter multiestilístic que l’ha convertit en un mercat únic a l’estat” tal com ha dit Marc Lloret.

Com cada any, el Mercat comptarà amb una fira comercial amb més de 60 expositors que estaran oberts de dijous a dissabte de 11h a 19.30h. Una fira que un cop més es convertirà en punt de trobada obligada per conèixer l’estat actual de la indústria cultural.

D’altra banda l’organització no oblida que el Mercat és una data assenyalada en el calendari de la música en directe a Espanya, però sobretot a Catalunya, i per això es programaran els concerts de la plaça Major enfocats al gran públic que any rere any ha convertit el Mercat de Música Viva en un èxit de participació ciutadana.

En aquesta mateixa línia també aquest any el Mercat tindrà espai per a les bandes emergents que es presentaran a Vic del 14 al 18 de setembre. Aquestes finestres, que son possibles gràcies a la col·laboració del cicle Diversons- Música per a la integració, de l’Obra Social “la Caixa”, Sona 9 o Invictro, són part intrínseca del MMVV.

Montserrat Rovira va concloure la roda de premsa agraint la implicació de l’Institut Català d’Indústries Culturals (ICIC), del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la col·laboració del Ministerio de Cultura, la Diputació de Barcelona, l’Institut Ramon Llull i el patrocini de Cerveses Damm així com també el suport d’entitats privades com l’AIE o la Fundació Puig-Porret.

Per a més informació podeu consultar el web www.mmvv.cat i per poder descarregar el dossier de premsa: files.me.com/ensilencipressoffice/v9i9oo

————————-

La 23a edició del Mercat de Música Viva de Vic reforça el seu vessant professional

El conseller Mascarell ressalta la necessitat de mercats culturals i posa com a exemple el “salt” que fa el MMVV amb una edició més adreçada a professionals

Ahir es va presentar la 23a edició del Mercat de Música Viva de Vic (MMVV), en una roda de premsa que va comptar amb la presència del conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ferran Mascarell; l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal; i el director artístic del MMVV, Marc Lloret.

Del 14 al 18 de setembre de 2011 Vic esdevindrà la capital de la música en directe en una edició marcada per les noves propostes d’un Mercat que, aprofitant més de 20 anys d’experiència, s’ajusta a les necessitats de les indústries culturals del segle XXI i dels seus creadors.

El conseller Mascarell va destacar que el país “necessita mercats culturals”. També va donar importància al “salt” que fa el MMVV en aquesta edició: “El desig de professionalització del mercat; la simbiosi entre MMVV i mercat musical; la voluntat d’acollir professionals, no només artistes, sinó també tota la gran família que gira al entorn dels artistes; la voluntat d’acollir la transversalitat de gèneres estilístics musicals amb tota la seva plenitud dins la lògica del festival, és una música que ens sonen extraordinàriament bé”.

D’altra banda, Vila d’Abadal va posar l’èmfasi en la capacitat del MMVV per generar negoci : “A banda de gaudir de la música en viu, la voluntat del mercat és fer mercat. Que Vic sigui lloc de trobada per a professionals, per treballar i guanyar-se la vida i fer diners.”

Entre les novetats de l’edició d’enguany destaca canvi en la direcció artística, que recau en Marc Lloret, juntament amb dos assessors musicals, Maria Lladó i Oriol Roca.

Lloret va ressaltar que aquesta edició dóna rellevància especial als professionals: “MVLab es va crear pensant en reforçar la vessant professional del Mercat. Està quallant entre professionals. La idea és que vagi evolucionant, que l’any que ve sigui més evident , i que es pugi entendre que una part de la programació artística està molt enfocada al professional. Amb aquesta marca volem que s’obtingui aquesta força”.

Fruit d’aquesta nova direcció artística, i d’una anàlisi profunda de les necessitats del sector, aquest any el MMVV crea MVLab, un nou concepte que aglutina en diferents activitats per a professional del MMVV: d’una banda conferències, jornades de networking, speed meeting o taules rodones, entre altres activitats, que tenen com a objectius enfortir els vincles professionals entre diferents agents culturals i l’intercanvi d’experiències amb professionals de prestigi. Aquestes activitats tenen rellevància especial en el context actual, marcat pels canvis que provoca la revolució tecnològica.

D’altra banda, MVLab també comptarà amb un circuit programàtic de concerts que permetrà tastar adequadament aquella part de la programació que pot resultar més interessant des del punt de vista del programador. Aquesta proposta respon al desig clar i manifest del MMVV de convertir MVLab en el nucli essencial de la projecció nacional i internacional del Mercat.

Amb totes aquestes novetats el Mercat de Música Viva de Vic assoleix el repte de convertir-se en el punt de trobada català, estatal i internacional per a professionals del món de la música, alhora que afronta aquesta edició amb l’objectiu d’estar a l’alçada de la feina feta durant els darrers 22 anys i de mantenir el seu caràcter multiestilístic, que l’ha convertit en un mercat únic a l’estat.

A més, com cada any el Mercat comptarà amb una fira comercial amb més de 60 expositors que estaran oberts de dijous a dissabte de 11h a 19.30h. Aquesta fira es convertirà un cop més en punt de trobada obligada per conèixer l’estat actual de la indústria cultural.

El Mercat és una data assenyalada en el calendari de la música en directe a Espanya, però sobretot a Catalunya, i per això es programaran els concerts de la plaça Major enfocats al gran públic que any rere any ha convertit el Mercat de Música Viva en un èxit de participació ciutadana.

En aquesta mateixa línia el Mercat també tindrà espai per a les bandes emergents que es presentaran a Vic del 14 al 18 de setembre. Aquestes finestres, que son possibles gràcies a la col·laboració de Diversons, Sona 9 o Invictro, són part intrínseca del MMVV.

Més informació sobre l’edició d’aquest any.a http://www.mmvv.cat/

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 56 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't