Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El Museu Episcopal de Vic incorpora a les seves sales una obra nova dels germans Joan i Perot Gascó

Amb la instal·lació de la taula de Sant Bartomeu destruint l’ídeol pagà, que ha implicat la reorganització d’altres peces, el MEV introdueix per primera vegada els codis QR. És l’única peça que resta del retaule de l’antiga capella de Sant Bartomeu de l’Hospital de Pelegrins de Vic

  • El 9 Nou
  • 19/10/2012 | 8:18

Nota de premsa del Museu Episcopal de Vic

La taula de Sant Bartomeu destruint l’ídol pagà, de Joan i Perot Gascó, serà incorporada a les sales del Museu Episcopal

Amb seva instal•lació, que ha implicat la reorganització d’altres peces, el MEV introdueix per primera vegada els codis QR

L’any 2009, amb la col•laboració del Cercle del MEV, el Museu va adquirir en subhasta pública la taula de Sant Bartomeu destruint l’ídol pagà, obra de Joan i Perot Gascó. La peça ja havia estat al Museu Episcopal des de la seva inauguració, però en sortí després de la Guerra Civil i passà a col•leccions privades. Gràcies a aquesta adquisició, ha retornat al Museu. Després d’una restauració i dels estudis preceptius, la peça serà instal•lada a la sala 13 de l’exposició permanent. La seva presentació tindrà lloc el proper dijous 25 d’octubre a les 12:30h i anirà a càrrec de Marc Sureda, conservador del MEV.

La taula amb sant Bartomeu destruint l’ídol és l’única peça que resta del retaule de l’antiga capella de Sant Bartomeu de l’Hospital de Pelegrins de Vic, un edifici enderrocat el 1838. La taula central havia estat contractada a Joan Gascó el 1513 i les laterals, de les quals aquesta n’era una, se li contractaren el 1526. Representaven diferents escenes de la vida i martiri de sant Bartomeu, i alguns dels seus miracles. En aquesta escena, el sant expulsa un ésser maligne de l’interior d’una imatge de culte pagana, que queda feta miques, la qual cosa impressiona el rei, assegut a la dreta, que es converteix al cristianisme. Aquesta peça constitueix una obra significativa del període en què Joan Gascó va incorporar al seu taller, amb un protagonisme creixent, el seu fill Perot, destinat a ser-ne l’hereu. La seva instal•lació ha implicat la reordenació d’altres obres de la sala de tal manera que l’evolució del taller s’explica més fàcilment i alhora permet una millor lectura de la col•lecció de pintura renaixentista del Museu.

Aprofitant aquesta remodelació de les sales que alberguen la col•lecció renaixentista, el MEV ha començat a implementar els Codis QR com a sistema d’informació complementari a la museografia tradicional. Els QR són codis bidimensionals que es llegeixen a través de la càmera de fotos dels smartphones o tablets i que permetrà als visitants accedir a la pàgina web del Museu on hi trobaran informació addicional de les obres en format text, imatges o vídeos. El nombre de codis de lectura s’anirà incrementant ja que l’objectiu és que les obres més destacades de la col•lecció tinguin el seu propi QR.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.