Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Els catalans, dibuixats

Dànius i Miquel Martí presenten un retrat del país en còmic.

  • El 9 Nou
  • 04/07/2014 | 18:03

Existeix el català autèntic? Com és i on es pot trobar? Aquestes preguntes són les que es fa Iguana Johnson, a l’inici d’un periple per Catalunya que el portarà a viure situacions sorprenents. El personatge creat pels vigatans Dani Solerdelcoll, Dànius, i Miquel Martí protagonitza el còmic ‘A la recerca del català autèntic’ (Edicions de Ponent). Publicat per Sant Jordi, el llibre es va presentar divendres a Vic després d’haver exhaurit gairebé tota la primera edició.

Dànius, autor dels dibuixos, i Miquel Martí, responsable del guió, van guanyar amb aquesta idea la beca Connecta’t al Còmic del Carnet Jove, que els ha permès fer realitat la publicació del llibre. La seva idea era fer un retrat dels catalans i de Catalunya, partint d’una sèrie de vinyetes sobre tradicions del país que Dànius tenia dibuixades. El guió de Miquel Martí va servir per donar-li “un to més narratiu” i un fil argumental, amb Iguana Johnson com a protagonista, una mena de reporter-aventurer que treballa per a la televisió DiscoveryCat i l’envien a descobrir el català autèntic. “Una mena d’Indiana Jones catalanitzat, amb tocs de Steve Irvin, el famós caçador de cocodrils”, diu Martí. Aterrat a Empúries, des d’aquí emprèn el seu viatge pel país, com si fos una barreja “entre El convidat, El foraster i Afers exteriors”, i amb una mirada exterior, contempla encuriosit les peculiaritats i els costums dels catalans. “Fem humor sobre nosaltres mateixos, ens n’hem rigut força”, diuen els autors. Evidentment, Iguana Johnson no trobarà el català autèntic, l’estereotip simplista que moltes vegades es té des de fora: “Som un poble de molts contrastos, tot i que és més el que ens uneix que el que ens separa”. Al llarg de la història, hi ha cameos de personatges coneguts, des de Quim Monzó fins al comte Arnau, passant per futbolistes i altres figures de l’esport, músics, periodistes o els economistes mediàtics.

El llibre es va gestar només en quatre mesos, i el mètode de treball s’explica en les darreres pàgines, que actuen com un making off del procés. La col·laboració entre els autors ha funcionat, i ara fins i tot es plantegen continuar junts en altres projectes, com “un spin-off d’aquesta mateixa història… però amb més temps”.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.