Després de quatre dies, el catorzè Mercat Medieval de Vic abaixava el teló dimarts al vespre. Les primeres valoracions que en feien des d’ImpeVic eren més que positives: tot i la crisi, la mostra ha mantingut el nivell de públic, que ha arribat de manera més repartida a la ciutat. S’han reduït així els grans problemes de mobilitat que hi havia hagut en altres ocasions.
Ja fa anys que el Mercat Medieval de Vic va de bracet amb el terme multitudinari. L’edició d’aquest 2009, la catorzena, no ha estat cap excepció. Des de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica situaven dimarts al vespre el nombre de visitants en la línia dels de l’últim mercat, uns 150.000. També seguint la tendència dels altres anys, entre el públic hi havia qui s’estrenava a la mostra, però molts que repetien. La crisi no es va notar en el volum públic, però sí en les vendes d’alguns paradistes.
Dues de les novetats d’aquesta edició, el campament medieval i l’espai gastronòmic d’Osona Cuina, s’ubicaven al parc Jaume Portell, que creixia en propostes. L’objectiu, el de consolidar aquesta zona dins el mercat, s’ha assolit segons l’organització. També es potenciava la ruta dels oficis, un element que aporta qualitat a la mostra, segons Josep Burgaya.
I les propostes mediambientals que es feien en forma de bosses reciclables i de separació de residus van tenir bona acollida. Durant quatre dies Vic s’ha mostrat en el gran aparador que representa el mercat medieval. Ara caldrà esperar els efectes que s’espera que tingui al llarg de l’any.
El que no es va repetir amb la intensitat de l’any passat van ser les aglomeracions. Tot i algunes cues a la C-17, el pont de dissabte a dimarts va repartir els visitants en les diferents jornades. En aquesta ocasió, l’afluència de públic va ser més regular també al llarg del dia, i no es va concentrar majoritàriament en l’horari de matí.
{{ comment.text }}