L’escultor sabadellenc, que va ser un gran lector i traductor de Kantor, dota de vida tres escultures d’aquesta mostra i les col·loca al cor del nucli antic de Vic per trencar la frontera habitual entre públic i obra d’art. Figures humanes fosques i pròximes al surrealisme intenten donar resposta a qüestions transcendentals com la vida i la mort, el record o el pas del temps.
Totes observen a través d’una finestra, d’aquí el subtítol de l’exposició, Abocar-se a la memòria, per contemplar escenes de la realitat quotidiana. La resta de peces d’influència avantguardista es podran visitar dins de la Pietat. El públic hi podrà transitar mentre observa i és observat per les mateixes escultures. Les capelles laterals comptaran amb escenes de petit format que recorden les dels altars medievals. Aquesta barreja entre art d’avantguarda i un contingut més barroc respon a l’ètica kantoriana de no classificar l’art en estètiques diferents. La mostra es podrà visitar fins a l’1 de novembre.
{{ comment.text }}