Aquest èxit inesperat va obligar la companyia a programar una segona funció per a la nit del dimarts 29. El muntatge, organitzat pel Teatre Centre de Manlleu, va comptar amb la participació d’actors i actrius de la casa o d’altres que, en major o menor mesura, hi han estat vinculats. La Golfa del Sentru proposava una revisió dels Pastorets en clau irònica, i amb dosis de sarcasme, amb personatges que recordaven cares conegudes de l’actualitat local, comarcal i nacional.
Des d’un Satanàs i un Llucifer dits Vila d’Abadal i Prat, fins a un arcàngel Montilla, passant per un pastoret Millet que va acabar cremant sencer a les calderes d’en Pere Botero. El jutge Garzón, Belén Esteban o Tomàs Molina també formaven part del repartiment d’una obra que, al final, en comptes d’acabar amb la imatge del portal ho va fer amb la d’una porteria perquè, el messies, en clau blaugrana, era Leo Messi.
Els textos, obra de Xavier Boada i Emili Jané, també passaven revista a temes recurrents, des de la immigració fins a la justícia, passant per la crisi econòmica de les administracions o la política comarcal, sempre amb una mirada crítico-humorística. Però si un tema s’accentuava durant tot el muntatge era el projecte del nou Teatre Centre, les obres del qual s’han aturat un cop s’ha acabat la primera fase i que, a hores d’ara i a causa de problemes de finançament, no se sap quan es podran reprendre ni quan es podran acabar.
Amb aquesta funció, el Teatre Centre acomplia un vell projecte que, per culpa de disponibilitat de dates dels seus impulsors, mai no s’havia arribat a concretar. Ara, caldrà veure si tindrà continuïtat.
{{ comment.text }}