Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’estudi de disseny Emogràfic celebra el 25è aniversari amb una exposició a Vic

L’aniversari pren forma d’una exposició de 25 cartells –un per cada any– inspirats en 25 fets que han marcat aquest temps de canvi vertiginós. La mostra “25 anys, 25 mirades” s’inaugura aquest dissabte a 2/4 de 8 del vespre, al Museu de la Pell.

  • El 9 Nou
  • 08/05/2010 | 8:00

Van néixer quan el concepte d’un estudi de disseny gràfic a Vic era gairebé un exotisme, quan l’ordinador tot just començava a ajudar el llapis i de la mà d’uns incipients Estudis Universitaris. Al cap de 25 anys, Eumogràfic celebra les seves noces de plata en plena era digital, com a empresa vinculada a la Universitat de Vic però que també sap volar sola, i lluitant amb una sana competència en una ciutat on el disseny ja és, fins i tot, una carrera amb títol.

Des del llunyà 1985, simbolitzat amb l’arribada del MacIntosh d’Apple –la primera eina informàtica dels dissenyadors– fins al 2009 representat amb les 6 copes del Barça de Josep Guardiola, s’ha escollit una notícia de cada any, que l’equip d’Eumogràfic ha convertit en un cartell. “Hem procurat que n’hi hagués de diferents àmbits, i que no totes fossin tragèdies”, diu Ton Granero, director d’Eumogràfic.

D’aquesta manera, els atemptats de l’11-S a Nova York (2001) o l’enfonsament del Prestige (2002) comparteixen protagonisme amb fets polítics, esportius, culturals, socials o fins i tot tecnològics: des de la caiguda del mur de Berlín (1989) o l’ensorrament de la Unió Soviètica (1991) fins als Jocs Olímpics de Barcelona (1992), la mort de Joan Brossa (1998), la gran apagada elèctrica de Barcelona (2007) o l’aparició del GPS (1993) i de l’MP3 (1995).

Albert Cano i Marta Prat han dirigit el projecte, amb l’objectiu de crear 25 cartells que, dins de la diversitat temàtica i estètica, reflectissin “l’estil d’Eumogràfic”. Un disseny que es resumeix en “simplicitat i consistència”, atrevit però amb aquell punt clàssic que li dóna persistència per sobre de modes. Marca de la casa.

Els cartells s’exposaran al Museu de l’Art de la Pell al costat de 25 treballs realitzats a Eumogràfic –també un per cada any–. Treballs que s’han fet per a la Universitat de Vic, però també per a una multitud d’empreses i institucions, d’editorials com Planeta o La Campana i Fira de Barcelona, Ferrocarrils de la Generalitat o el Consorci Hospitalari de Vic.

Actualment, els encàrrecs de la UVic representen només “entre un 20 i un 25 per cent” dels que realitza Eumogràfic, segons Ton Granero. Els beneficis de l’empresa, però, es continuen reinvertint en la mateixa Universitat, un cas singular a tot Catalunya. El disseny de pàgines web també ha anat guanyant pes: la darrera que han realitzat és la web oficial de l’Any Maragall (www.joanmaragall.cat). “Treballem en allò que ens agrada, i no hem parat d’aprendre, tant del que fem nosaltres com del treball dels altres”, diu Granero.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.