EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’Hotel Torre Martí de Sant Julià obté per primer cop cinc estrelles a la Guide de Charme francesa

Tres establiments d’Osona i tres del Ripollès figuren entre la setantena d’hotels ‘amb encant’ d’arreu de Catalunya que ha seleccionat la prestigiosa ‘Guide de Charme’. Dos d’ells, a més, han estat mereixedors de la màxima qualificació: l’Hotel Torre Martí, de Sant Julià, i l’Hotel Grèvol, de Llanars.

El 9 Nou
28/09/2009

El tracte personal, una cuina especial i uns entorns exquisits són alguns dels factors que més valora aquesta guia típicament francesa.

Quan els clients arriben a l’Hotel Torre Martí no els rep un grum per pujar-los les maletes a les habitacions. El mateix gerent, Roger Morral, els fa passar a la històrica biblioteca –on podran fullejar les Vanguardies de l’època de la República, per exemple– per imbuir-los de l’ambient d’aquesta casa senyorial construïda el 1945.

“Intentem que el nostre client tingui una estada diferent. Si ell es relaxa, tot és més amè”, apunta Morral. I aquest és un dels aspectes que més valoren des de la Guide de Charme, una guia d’hotels amb encant que trasllada al sector hoteler la filosofia de les estrelles Michelin: “No busquen tant la quantitat de serveis sinó el tracte que ofereixes”.

Un tracte que a Torre Martí és eminentment familiar. La família Morral, amb el polifacètic Pere Morral a la cuina, ha fet de la restauració el seu model de vida: “Si no t’ho agafes amb passió no aguantaries en una professió que t’obliga a dedicar-hi les 24 hores del dia”, reflexiona el seu fill, convençut que “només pots fruir d’aquesta feina si fas fruir la gent”.

L’Hotel Torre Martí va obrir les portes la tardor del 2003, i l’any següent ja va aparèixer a les pàgines de la Guide de Charme, adreçada bàsicament a un públic francès. Aquest és el primer any, però, que han merescut la màxima qualificació, cinc estrelles.

Aparèixer en aquesta guia els ha permès acollir força visitants francesos, “però també anglesos, alemanys i fins i tot gent d’Alaska o del Vietnam”, apunta el gerent. En aquest sentit, esdevé fonamental el factor internet, sense el qual “potser ja no existiríem, perquè no estan al mig de cap gran ruta turística, com la Costa Brava o els Pirineus”.

Per fer rendir un hotel a Sant Julià, “has de lluitar perquè la gent et vingui”, diu. En aquest sentit, fa una crida als polítics de torn: “Parlen molt de potenciar el turisme de qualitat, però llavors descuiden aspectes com els sorolls, les pudors o la deficitària senyalització”.

A la pau de l’entorn i la singular decoració de cada una de les estances –destaca el peculiar menjador d’estil modernista– s’hi ha d’afegir una cuidada selecció gastronòmica, que el mateix Roger Morral qualifica de “cuina d’inspiració”, en referència a les propostes culinàries del seu pare. “This hotel is heaven”, destacava un dels molts clients satisfets al llibre de visites. No és per menys.

Es dóna la casualitat que l’Hotel Torre Martí ha merescut la foto de portada de l’edició 2009 que aquesta guia francesa ha dedicat als millors hotels de l’Estat espanyol. D’aquests, 73 són a Catalunya, entre els quals també han merescut cinc estrelles l’Hotel del Teatre (Regencós), Mas del Torrent (Torrent), La Gavina (S’Agaró), Hotel Passamaner (Selva del Camp), Torre del Remei (Bolvir de Cerdanya) i els barcelonins Claris, Diagonal i Omm.

HOTEL GRÈVOL DE LLANARS, ENCANT D’ALTA MUNTANYA

A la Guide de Charme tampoc li han passat per alt els bons hotels que hi ha al Ripollès, i també ha qualificat amb cinc estrelles l’emblemàtic Hotel Grèvol de Llanars, que ja acumula 20 anys d’història.

La coordinadora de l’establiment, Eva Solé, té clar el perquè apareixen en aquesta guia francesa des de fa un parell d’anys: “Valoren l’atenció personalitzada i familiar que donem als nostres clients”. De fet, explica que en el llibre de visites “el que més escriuen és com de bé han estat. Com a casa!, diuen”.

Es dóna el cas, a més, que els inspectors de la Guide de Charme “vénen com a clients d’incògnit, cosa que ens dóna un plus, perquè tu no ho saps i reben el mateix tracte que tothom”, explica. Solé és conscient, però, que si les instal·lacions no acompanyen “no seria el mateix”.

El Grèvol té 20 anys “però anualment fem renovacions i manteniment” i per això alguns clients “queden parats” quan els diuen que l’hotel ja té dues dècades. Fan poca publicitat “perquè la realitat és que funcionem amb el boca-orella”, i són els mateixos clients qui recomanen l’hotel a familiars i amics.

Solé diu que és “complicat” saber si el fet de sortir en aquesta guia francesa els fa augmentar de clients “però de francesos encara no en tenim massa, potser també perquè busquen més el sol i la platja”, conclou.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 202 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't