EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Osona a través d’Instagram

Cinc joves han creat InstaOsona, una comunitat virtual que ja aplega 500 aficionats a aquesta aplicació.

El 9 Nou
12/02/2014

No porten ni dos mesos actius i ja apleguen una comunitat de gairebé 500 seguidors. Entre tots ja han publicat més de 2.700 imatges sota l’etiqueta #instaOsona. Darrere hi ha la iniciativa de cinc joves osonencs que s’han proposat d’esdevenir un punt de trobada virtual, d’àmbit comarcal, per als molts aficionats que continua destapant aquesta popular aplicació fotogràfica per a mòbils: Instagram.

L’embrió d’InstaOsona es va covar la primavera de l’any passat, arran d’una trobada d’instagramers d’arreu de Catalunya. La va convocar la Diputació de Barcelona, a Vic, en el marc de la campanya de promoció turística “Barcelona és molt més”. Es tractava d’una ruta, mòbil en mà, amb cinc focus d’atenció: el mercat setmanal, el Temple Romà, el Museu Episcopal, L’Atlàntida i el llegat de Sert. Entre la setantena de participants hi van coincidir els osonencs Jèss Carol (Roda de Ter), Marc Güell (Vic), Sílvia Moreno (Manlleu), Marta Ramírez (Taradell) i Núria Salvans (Manlleu), que van fer el recorregut plegats. Entre foto i foto els va sorgir la idea de crear una “comunitat d’amics” de l’Instagram a la comarca. “Hi ha molta gent activa aquí a Osona, però res que els aglutini”, van reflexionar llavors. I allà mateix ja es van “inventar” el nom i van registrar el perfil. La idea, però, va quedar en somort tot l’estiu; i pel novembre “ho vam recuperar”, explicaven.

El 6 de desembre van activar definitivament el perfil. La primera imatge que hi van penjar va ser el mateix logotip d’InstaOsona, dissenyat per Núria Genescà. La resposta va ser immediata. En menys d’un mes ja s’havien superat els 300 seguidors. “Ja era hora que algú muntés això!”, els felicitaven els primers incondicionals. L’objectiu, de fet, només és aquest: oferir la possibilitat de compartir aquesta afició i “interactuar”. I és que Instagram ha permès, a través de les xarxes socials, posar a l’abast de tothom un model de fotografia tant espontani com creatiu. “Ens ho han posat molt fàcil; no has de saber de fotografia per poder captar una bona imatge”, argumenten. Si és bona o no, en tot cas, ho dictaminarà la mateixa comunitat virtual. Res millor, per als consumats instagramers, que “veure que algú et marca un ‘m’agrada” a la foto enviada. Precisament, per anar fomentant tota aquesta “creativitat”, ells mateixos seleccionen cada dos o tres dies les millors imatges que reben i les retuitegen a tot el grup. Els paisatges d’arreu de la comarca, que aquests dies traspuen fred i boira, són els que més estan triomfant.

Però InstaOsona també es vol projectar de portes enfora. Per això ja va organitzar un primer concurs, obert, en el marc de la festa dels Tonis de Taradell, que va comptar amb més de 150 participants. L’activitat es va desplegar de bracet amb la mateixa associació local de Tonis. Precisament, buscar la “complicitat” amb entitats serà una via per anar desplegant noves activitats, apunten des d’InstaOsona, convençuts que Instagram pot ser, també, una “bona eina” de promoció turística i de projecció d’activitats lúdiques i festives. En aquesta línia, ja han arribat a un acord amb el PIOC, l’entitat que organitza el Carnaval de Torelló, per organitzar un concurs a l’entorn d’aquest esdeveniment.

Sobre el futur de l’aplicació, el temps dirà. “Fa dos anys i mig que hi sóc i em pensava que seria una cosa passatgera, però veig que cada vegada hi ha més gent que s’hi està ficant”, reflexionava Marc Güell, també en la seva condició de periodista.

LA PREGUNTA

Qui és favorit a les eleccions presidencials dels EUA?

En aquesta enquesta han votat 546 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't