Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Premi per un treball sobre el dia a dia d’una aula d’acollida a Ripoll

Judit Creixans ha guanyat el premi Baldiri Reixac amb un treball de recerca sobre el dia a dia d’una aula d’acollida que va realitzar quan estudiava a l’escola Vedruna de Ripoll. El premi va destinat a l’estímul i el reconeixement de l’escola catalana.

  • El 9 Nou
  • 08/10/2010 | 20:52
  • 0

Judit Creixans, de Ripoll, va guanyar el premi Baldiri Reixac per un treball de recerca sobre la diversitat cultural que va realitzar quan era estudiant de Batxillerat a l’escola Vedruna. Aquest curs, Creixans ha començat Administració i Direcció d’Empreses a la Universitat de Vic. Els premis Baldiri Reixac que entrega la Fundació Carulla estan destinats a l’estímul i al reconeixement de l’escola catalana.

El treball el va realitzar a finals de primer de Batxillerat i va ser tutoritzat per Montsina Llimós. Creixans diu que va triar el tema perquè “m’agrada molt” i era diferent d’altres treballs que s’havien fet. A més, en un principi s’havia plantejat estudiar Magisteri.

Per aquest treball sobre la diversitat cultural a l’escola va anar durant els mesos de juny, juliol i setembre del 2008 a l’aula d’acollida d’una escola de Ripoll per veure l’adaptació dels nouvinguts. Cada dia s’hi estava entre tres i quatre hores. “Allà apuntava què feia cada nen, com evolucionava”, explica Creixans, i afegeix que “també els vaig poder fer proves, aprofitant que els mestres feien les seves”.

En aquest sentit, Creixans comenta que el treball “va ser costós perquè eren onze nens, amb procedències diferents i uns s’adapten millor que altres”. De fet, va trobar-se amb un ampli ventall de nens ja que n’hi havia que feia un any que eren a Ripoll i d’altres que havien arribat feia pocs mesos.

Després d’acabar el treball, Creixans considera que les aules d’acollida són una bona eina ja que “els nens s’adapten molt bé a l’escola, tot i que molta gent desconeix el seu funcionament”.

En concret, el treball estava dividit en tres blocs. El primer tracta sobre la diversitat cultural a Catalunya, recollint les dades més rellevants, i posant èmfasi en les del Ripollès. El segon apartat se centra en com aquesta diversitat cultural afecta les escoles i com es formen els mestres per fer-hi front. I per últim, en el tercer bloc, es recull l’experiència que Creixans va viure a l’aula d’acollida, i on va recollir aspectes com “les notes dels alumnes, fotografies o una avaluació de cada nen”.

Els premis Baldiri Reixac es divideixen en tres grups, per escoles, mestres i professors, i alumnes. Judit Creixans l’ha obtingut en la categoria d’alumnes de Batxillerat.

Aquest premi està dotat amb un import de 700 euros que s’ha de destinar a la compra de llibres o material didàctic en català. Això sí, cada guardonat pot decidir els títols que adquireix. En aquest sentit, aquesta jove ripollesa assegura que el premi li va molt bé perquè “m’agrada molt llegir”

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.