Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Tanca el Mercat de Música Viva, amb un balanç positiu de l’organització i només un 5% de concerts suspesos per la pluja

Josep Burgaya, president d’ImpeVic, ha informat que la pluja només ha cancel·lat un 5% dels concerts, i ha qualificat de ‘massiva’ l’assistència del dissabte al Mercat assegurant que el públic ‘ tenia ganes de mercat i va fer seva la ciutat’.

  • El 9 Nou
  • 19/09/2010 | 18:52
  • 0

L’organització del Mercat de Música Viva de Vic (MMVV), en compareixença aquest diumenge, s’ha mostrat ‘satisfeta’, i ha valorat ‘positivament’ el desenvolupament del mercat. Segons el president de l’Institut Municipal de Promoció i Economia de Vic (IMPEVIC), Josep Burgaya, la pluja només ha cancel·lat un 5% dels concerts, i ha qualificat de ‘massiva’ l’assistència del dissabte al Mercat assegurant que el públic ‘ tenia ganes de mercat i va fer seva la ciutat’. Burgaya ha destacat la Trobada Europea de Sales dins el marc d’activitats paral·leles del Mercat ‘per la importància dels temes tractats’, però també per la varietat de la procedència dels professionals.

Josep Burgaya ha assenyalat que amb L’Atlàntida, el Mercat ha gaudit en aquesta edició 2010 d’un ‘important salt qualitatiu’. Aquest nou espai ha permès dotar el Mercat amb un equipament que ha donat una qualitat molt digna als concerts, cosa que segons Puig, és ‘primordial pels artistes.

En aquest sentit, el director artístic del MMVV, Lluís Puig, ha explicat que l’Atlàntida, ha redistribuït el mapa de concerts del Mercat, i és precisament amb aquesta nova infraestructura que es pot obrir el Mercat a ‘un altre tipus de públic’.

El director artístic del MMVV, Lluís Puig, ha explicat que el Mercat té la voluntat però també la demanda d’establir complicitats amb d’altres mercats. Segons Puig, durant els concerts d’aquests dies a Vic s’han establert i temptejat diferents contractacions de grups que aniran a tocar a altres llocs de l’estat o d’ Europa.

Si bé aquests dies al Mercat, entre els professionals, s’ha parlat de la possible abolició dels concerts gratuïts, Puig ha dit al respecte que ‘no perquè hi hagi crisi, hem d’esperar que el públic vulgui pagar l’entrada Segons Puig, es tracta d’un canvi ‘difícil’, que s’ha de fer, sobretot, ‘d’una manera progressiva’ per tal d’educar al públic en aquest sentit.

L’OFF MERCAT

InVICtro és una plataforma de promoció de grups emergents de l’escena musical catalana que s’encarrega de l’OFF del Mercat de la Música Viva de Vic. La seva directora artística, Eva Vilaró, ha explicat que, en l’edició d’enguany, ‘ha disminuït la quantitat de concerts però hem sortit guanyant’. Vilaró ha destacat que han ofert més qualitat tot reduint l’oferta d’altres edicions.

L’InVICtro, per la seva genealogia de concerts ‘al carrer’, ha estat la part del Mercat més afectada per les inclemències meteorològiques de divendres. Vilaró també ha destacat la vessant més internacional de l’inVICtro amb els contactes que grups de l’escena OFF del Mercat han establert per anar a tocar a altres festivals i també el fet que ‘altres festivals volen venir a l’inVICtro’.

EL MERCAT EN XIFRES

El director artístic del Mercat, Lluís Puig, ha explicat que és difícil quantificar el volum de negoci que genera el Mercat ja que es tracta, bàsicament, d’establir contactes i temptejar possibles projectes. Tot i això, Puig ha destacat ‘el dinamisme’ que hi ha hagut a la part professional, amb més de 1.000 professionals acreditats, dels quals 300 han vingut d’altres comunitats autònomes. El MMVV ha registrat l’acreditació de 200 periodistes.

Pel que fa a la venda d’entrades a través d’internet, Puig ha destacat que ‘se n’han venut més que mai’.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.