Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Un vigatà dissenyant el futur

Xavier Gallego és director creatiu a l’agència R/GA de publicitat de Nova York

  • El 9 Nou
  • 04/05/2016 | 10:27
  • 0

De petit el que més el feia enfadar era que, al preguntar per què, la resposta dels seus pares fos perquè sí. “El perquè sí mai no l’havia entès, m’ho havien de justificar tot, raonar les coses”. El seu cervell ja funcionava més de pressa que el dels nens de la seva edat, i amb els anys ha anat agafant velocitat. El dissenyador Xavier Gallego (Vic, 1981) viu ara en un brain storming permanent i no sembla que això l’afecti. Al contrari, s’entusiasma amb tot allò que li desperta la curiositat, que gairebé és l’univers sencer, i s’hi encara amb l’esperit d’aquell nen que, quan anava a l’escola de Santa Caterina, era el pioner a vendre fotocòpies de Bola de Drac i no en tenia prou amb el perquè sí.

Avui Xavier Gallego ja no espera respostes, és ell qui les fa possibles. Director creatiu i dissenyador d’experiències de l’agència R/GA, a Nova York, on va començar a treballar fa sis anys, està en una posició privilegiada per veure cap on va el futur de la comunicació. És al rovell de l’ou, a la ciutat on es mou el món creatiu i en una de les millors firmes del món.

A R/GA, el seu principal client és Nike, que fa 15 anys que confia en ells. Des que va aterrar a l’empresa, Gallego treballa en el disseny les seves campanyes en diferents esports, però sobretot en bàsquet. I als Estats Units, dir bàsquet és esmentar un esport professionalitzat, amb una estructura empresarial potentíssima i que es projecta a tot el món. Nike va signar l’any passat un contracte històric per equipar l’NBA durant vuit anys, en lloc d’Adidas. I això ha situat Gallego entre dos monstres, dues marques globals.

El dissenyador de Vic es troba còmode a l’empresa on treballa, una agència que no ve del món tradicional, sinó que ja va créixer amb mentalitat digital avant la lettre. El seu fundador, Bob Greenberg, va rebre l’encàrrec l’any 1977 de dissenyar els títols de crèdit de la pel·lícula Superman. Havien de ser unes lletres que sortissin de la pantalla i anessin cap a l’espectador, com si fossin en 3D. Ningú ho havia fet, i no hi havia la tecnologia adequada. Greenberg va acceptar el repte, i va crear ell la tecnologia. “Això és el que m’agrada de la meva agència: jo també dic que sí a tot, i després ja aprenc com fer-ho; som molt semblants!”. R/GA ha treballat en televisió, cinema, en el primer museu virtual… “Hem fet el viatge a la inversa, del món digital hem anat al tradicional, a la campanya de televisió clàssica”, explica. Però la seva visió els permet “connectar les campanyes amb una visió global, holística”.

Quan Xavier Gallego es presenta com a dissenyador d’experiències, no és per donar un llustre més modern a la seva feina. És que respon exactament al que veurem els propers anys: el 4D, les quatre dimensions, quan el missatge es torni real i visqui al nostre voltant. “Deixes de pensar en el que estàs fent, en el que l’usuari veu directament, i comences a pensar en com evolucionar el missatge segons el context en què es trobi”. Davant d’un exemplar d’EL 9 NOU, ho explica: “Us imagineu un diari físic, però que evolucioni i canviï durant el dia? I no solament això, sinó que t’ensenyi la informació que tu realment vols saber, la que t’interessa”. Disseny que no només pensa en l’estètica, sinó en el context, en les teves preferències… i per acabar-ho d’adobar, la interfície amb què ens hi relacionarem potser no serà sempre la pantalla d’un mòbil o d’una tauleta. “Potser serà una projecció de màpping en què tu vegis la informació en el context mateix en què l’estàs vivint”. Ciència ficció? Xavier Gallego està ara mateix molt interessat en experiments sobre mix reality, afegir informació a les ones de llum que arriben al nostre cervell. “I projectar-les a l’ull, veure coses que reaccionen amb l’espai”. El que veurem els propers anys no té límits. “Fa por”, admet, “però en el món en què visc no pots tenir por, imagina’t quantes vegades s’han hagut d’equivocar des que van començar les primeres experiències amb realitat virtual!”. Així doncs, no fear!

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.