El Festival de Música Religiosa comença amb un dels plats forts: l’actuació diumenge a L’Atlàntida del Bach Collegium Japan, una formació de referència en la interpretació de Bach.
Creada l’any 1990 pel seu actual director, Maasaki Suzuki, ha guanyat prestigi per l’ambiciós projecte de gravar la integral de les sonates del compositor alemany, que ha culminat enguany coincidint amb el 60è aniversari de Suzuki.
En gira per Europa –París, Lió, Bilbao, Barcelona i Vic, entre altres ciutats– és “una actuació de nivell internacional, i amb aquesta intenció l’hem inclòs al programa”, diu Lluís Vila d’Abadal.
La programació continuarà el dia 4 d’abril a l’església de la Pietat amb un concert del conjunt de violes de Sergi Casademunt, que estrenarà uns madrigals inèdits del compositor vigatà Pere Alberch, editats a mitjan segle XVI.
El 16 d’abril visita el mateix escenari la formació vocal francesa Obsidienne, especialitzada a recrear la forma medieval d’improvisar en el cant. L’Escola de Música i Conservatori de Vic participa en el festival amb dos concerts: la fanfàrria i el concert de Rams (12 d’abril) i Peces de Museu (14 d’abril), un recorregut musical per les peces del Museu Episcopal que ja és un clàssic de la programació.
Aquesta es tancarà el dia 20 d’abril amb la contralt Ewa Podles, amb les Cançons i danses de la mort de Mussorgski.
{{ comment.text }}