Futbol
Hoquei
Motor
Poliesportiu

15.000 visitants i 3.200 participants al Mercat de Muntanya Activa de Vic

L’organització fa balanç als tres dies d’una mostra renovada, en què també s’han mogut 40.000 euros en el mercat de productes de segona mà. Escalar la xemeneia del Sucre, esquiar a la Pista Màgica, anar amb caiac pel riu Mèder o provar el simulador d’escalada han estat els principals reclams.

El 9 Nou
15/11/2010

Nota de premsa de l’Ajuntament de Vic

“El nou Mercat de Muntanya Activa de Vic ha estat un èxit i així ho avalen els 15.000 visitants que han passat per la fira aquest passat cap de setmana. Vic s’ha convertit en el punt de mira de tots els amants de la muntanya i els professionals del sector.

Ahir diumenge, 14 de novembre, a poques hores de tancar les portes al públic, es va portar terme la roda de premsa de valoració del Mercat que va comptar amb la presència del president de l’Institut Municipal de Promoció i Economia de Vic (ImpeVic) i segon tinent d’alcalde, Josep Burgaya, i el director de l’ImpeVic, Josep Comas.

Burgaya va assegurar que “el Mercat ha funcionat” i “aquesta renovada edició és l’inici d’un llarg camí a recórrer”. Segons el president de l’ImpeVic, el model anterior del Mercat “va fer la seva funció però ara havia quedat desfasat.

Era necessari una nova formula i així ho hem fet” va remarcar. En aquesta mateixa línia, Josep Comas va destacar el nivell de complexitat en l’organització del Mercat “vinculat al món 2.0, interactiu i participatiu on el visitants han pogut comprar, tastar, participar i passar-s’ho bé”. Fomentar l’activitat econòmica que hi ha al darrera del lleure de muntanya ha estat un altre dels objectius d’aquest Mercat que ha comptat amb una àmplia oferta comercial.

Escalar la xemeneia del Sucre, esquiar a la Pista Màgica, anar amb caiac pel riu Mèder, conduir un 4×4 en un circuit adaptar, provar el simulador d’escalada amb gel o anar amb globus són algunes de les activitats que han seduït a un total de 3.200 persones.

Referint-se a les activitats, Burgaya també va explicar que “totes han estat finançades gràcies a l’esponsorització de grans marques del sector que han cregut amb el Mercat i que han fet que es complís la filosofia principal de tendir a l’autofinançament” tenint present l’actual conjuntura econòmica.

El Mercat ha estat, a més, un motor de promoció de la ciutat ja que s’han adaptat diferents zones com l’Anella Verda, el riu Mèder, el parc Horta Nova, Can Garrofa o llocs tan emblemàtics com és el cas de la xemeneia del Sucre que el mateix Burgaya reconeixia com “una icona de ciutat dinàmica”.

Per altra banda, el mercat d’ocasió ha registrat la xifra de 40.000 € en compra i venda d’articles de segona mà i les conferències també han estat un èxit de participació ja que totes han comptat amb un gran nombre d’assistents.

El divendres el Mercat va obrir les portes exclusivament a les escoles Vic i comarca, però es va produir un col·lapse ja que es va sobrepassar el límit de capacitat d’absorció de les activitats. “Hem de ser autocrítics i reconèixer que la presència de 3.000 d’escolars ens va desbordar les previsions i ens va sobrepassar” va explicar Josep Burgaya i va assegurar que de cara l’any vinent “ho millorarem”.

El Mercat de Muntanya Activa de Vic tanca les portes amb unes xifres molt optimistes de cara l’edició del 2011 i amb una clara voluntat de consolidar-lo com el Mercat de referència del sector”.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 864 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't