Futbol
Hoquei
Motor
Poliesportiu

Arcarons prepara el seu equip pel Dakar sense Laia Sanz

La campiona de trial no ha renovat l’acord per continuar amb el seu protector al desert.


El 9 Nou
05/10/2011

A menys de dos mesos perquè embarquin els vehicles que han de córrer el Dakar, els participants osonencs ja comencen el compte enrere dels principals preparatius. Nani Roma torna a X-Raid, l’equip que gestiona els BMW i els Mini oficials; Gerard Farrés està a punt d’anunciar la seva incorporació a un nou equip després de deixar Aprilia, i Jordi Arcarons n’ha muntat un de propi en el marc d’un projecte que es planteja estar al davant a mitjà termini.

La principal particularitat en el cas del vigatà és que en aquesta estructura no hi figura Laia Sanz, de qui en va tutelar el seu debut al desert amb un resultat immillorable, ja que la llavors deu vegades campiona del món de trial va guanyar la classificació femenina i va ser 39a de la general en la seva primera participació. Gran part de l’èxit d’aquest projecte es deu al mateix Arcarons, que va instruir la pilot de Corbera i s’hi va implicar de tal manera que va decidir tornar a la competició per fer-li de motxiller.

Aquest any, el quatre vegades subcampió de la prova no tenia previst tornar a assumir aquest rol, però en qualsevol cas les relacions entre tots dos han acabat refredant-se i a hores d’ara “ella no sabem què farà ni si correrà amb un altre equip” encara que “li hem ofert fer-ho amb nosaltres”, reconeix Arcarons.

Mentrestant, el vigatà continua endavant amb el seu projecte personal, perquè “no podíem estar esperant”. I aquest no és altre que muntar un equip propi amb la moto per a ral·lis i raids que ell mateix va dissenyar partint de la base d’una Honda CRE F450X i oferir aquest producte i formació als que li ho demanin. Per al moment s’hi ha interessat “gent de tot el món” que hi veuen “un projecte sòlid” perquè compta amb el suport de HM Moto, empresa que té la representació d’Honda a Itàlia i que s’encarrega de la seva participació al Mundial d’enduro.

Per Arcarons és un contrasentit que el principal fabricant mundial “sigui la marca més representada a tot arreu menys al Dakar” i el seu propòsit és disposar d’una moto que “en dos o tres anys estigui en condicions de competir contra KTM o Aprilia amb un pilot capdavanter”. De moment comptaran amb un equip format per dos pilots catalans i un de Huelva, que compartiran un camió d’assistència.

Amb les llistes d’inscrits oficialment tancades perquè hi havia un centenar més de peticions que les 300 places per a motos disponibles, alguns dels pilots que s’havien interessat a fer el Dakar amb la moto d’Arcarons no han pogut ser admesos. En qualsevol dels casos, el vigatà insisteix que “si la Laia vol venir, tindrà un lloc” al seu equip i si vol fer el Dakar molt lluny d’Honda tampoc no hi podrà anar perquè la de Corbera hi té contracte fins al 31 de desembre i està vinculada amb Montesa per les seves competicions de trial.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't