Tot i que hi arribava en un estat de forma òptim, al contrari que en les dues participacions anteriors, va haver de plegar la primera setmana per problemes mecànics. Ara vol oblidar la prova, i centrar-se en una temporada que se li presenta prou atractiva: per primera vegada, de la mà d’Aprilia, el seu nou equip, podrà participar regularment en curses del campionat del món.
Gerard Farrés havia disputat el seu primer Dakar, el 2006 sobre una Yamaha, i el segon, l’any passat, com a membre del conjunt KTM que dirigeix Jordi Arcarons. Però davant la sortida del patrocinador principal, Repsol, i veient els estralls que la crisi també ha provocat en el món el motor, poques setmanes abans que comencés l’edició del 2010, el pilot manlleuenc va sumar-se a l’equip d’Aprilia, que ha acabat sent un dels grans protagonistes del raid.
El seu cap de files, Chaleco López, va acabar al tercer graó del podi, havent guanyat tres etapes. En el moment d’acceptar-la, Farrés valorava especialment el projecte a llarg termini de l’oferta de la marca italiana. Si no hi ha cap imprevist d’última hora, l’osonenc disputarà la copa del món de raids. Ho explicava dilluns, al programa ‘Temps Afegit’ d’El 9 TV.
Farrés ja pensa en el Dakar de l’any vinent. Vol passar pàgina d’una edició de la prova, la d’aquest 2010, que va haver d’abandonar en la sisena jornada i a causa de problemes tècnics. El xassís de la seva moto va resultar ser defectuós i li va impedir entrar en el tram més complicat de la prova, el que transcorre per Xile.
De moment, hi ha participat com a motxiller d’un pilot principal. Però Gerard Farrés no descarta, amb els anys, poder convertir-se en cap de files, i ser candidat a guanyar el que es considera el ral·li més dur del món.
{{ comment.text }}