Futbol
Hoquei
Motor
Poliesportiu

Jordi Arcarons i Laia Sanz presenten el seu nou equip per al Dakar

S’ha fet aquest matí a Sitges. L’osonenc torna a la competició com a motxiller de la 10 vegades campiona del món de trial, Laia Sanz, que debutarà en el raid que es tornarà a córrer per Sud-amèrica.

El 9 Nou
23/11/2010

A més dels 10 títols com a campiona mundial de trial, Sanz també acumula en el seu palmarès uns altres nou títols europeus aconseguits de manera consecutiva, entre 2002 i 2010.

Córrer el Dakar és un nou repte, en el qual treballa amb Arcarons des de fa mesos. L’osonenc, als seus 47 anys, passa per ser el pilots que porta més Dakars a l’esquena, amb la qual cosa aportarà a l’equip l’experiència i el gran coneixement de la prova.

Arcarons va participar al París.-Dakar 15 vegades en moto i 1 en cotxes. A més, com a mànager de l’equip KTM Repsol, va contribuir a les victòries de Nani Roma (2004) i Marc Coma (2006 i 2009).

Repetint l’experiència de l’any passat, el ral·li Dakar es correrà per Argentina i Xile entre l’1 i el 16 de gener de 2011.

Nota de premsa Laia Sanz – Jordi Arcarons

L’equip Arcarons RST KH-7 ha presentat a l’Sports Bar de Sitges els detalls de la seva participació a la propera edició del ral·li Dakar 2011, que té com a estrelles la pluricampiona de trial Laia Sanz i l’experimentat Jordi Arcarons.

Els dos han protagonitzat una exhibició a les platges de la localitat garrafenca, abans que les seves motos marxin cap a Buenos Aires.
Ha estat un dia especial per a tothom perquè la creació d’aquest equip suposa dos fets de gran rellevància: el debut d’una esportista d’elit femenina al ral·li-raid més dur del món i el retorn a la competició activa d’un dels pilots més reputats, tant a nivell nacional com internacional.

Laia Sanz canvia per uns mesos de moto i categoria, després de tancar la temporada de trial el cap de setmana passat i culminar un altre any ple d’èxits. Amb 24 anys, Laia ha sumat un nou títol de campiona del món, i ja en són 10! Ha aconseguit el novè títol continental i el quart triomf com a integrant de l’equip nacional al Trial de les Nacions.

Ara, després de ratificar que és la motorista més llorejada de tota la història, Laia afronta un repte molt gran i diferent al que ha fet fins ara: “És un somni que tinc des que era petita i fa anys que quan coincidia amb el Jordi li deia que m’agradaria córrer-hi algun dia, i sembla que ha arribat aquest dia. Porto molts anys corrent en trial i això suposa un al·licient i un nou repte. Crec que fer coses noves pot ser molt positiu per a mi”.

Laia canvia el tipus de terreny sobre el qual rodarà, la tècnica de pilotatge, el tipus de moto… però manté el seu talent innat, com constata contínuament Jordi Arcarons: “La Laia és una esportista amb molt talent i fortalesa, a més de molt competitiva.

En el que portem d’any, ha experimentat una progressió molt ràpida i quan la veig a la moto, veig una futura campiona de la categoria femenina, però també una noia que en poc temps podrà competir amb els nois”.

En paraules de Sanz, “per a un repte com aquest mai s’està prou preparada, però hem treballat molt i ara estic centrada en aquest repte”. L’objectiu de la jove pilot de Corbera de Llobregat (Baix Llobregat) és arribar a la meta i guanyar experiència i, en un futur no gaire llunyà, optar a algun resultat.

“El meu plantejament és acabar perquè és una carrera molt dura i no tinc experiència. Ara per ara no penso en cap resultat que no sigui acabar totes les etapes i preparar-me per a properes edicions”.

El paper de Jordi Arcarons serà essencial per a que Laia gestioni la carrera de la millor manera possible. El pilot de Vic ha estat una peça clau en els triomfs de Nani Roma i Marc Coma, i ara dedica tota la seva tenacitat a què Laia pugui progressar en aquest esport i fer història al Dakar. Així ho explica el mestre del Dakar: “La meva feina consistirà en entrenar la Laia i assessorar-la per a què pugui competir amb una bona gestió i estratègia de carrera. La millor manera de fer-ho és estar amb ella dins la competició; per això vaig decidir tornar a pujar a la moto i tornar a la competició activa”.

A la pregunta de si es pot esperar que lluiti per alguna posició en concret, Jordi assegura que “després de 15 Dakar en moto, un altre en cotxe i sis com a mànager, ara ha arribat el moment d’assumir un nou paper com a motxiller de la Laia. La meva missió serà anar darrera d’ella, però no junts en paral·lel, i comprovar en cada punt de control si ha passat, o estar pendent d’ajudar-la si té algun problema.

Això descarta que jo faci una carrera individual. No és l’objectiu: jo només hi vaig per ajudar la Laia a fer realitat el seu somni, encara que això no vol dir que no tingui ganes d’afrontar alguna etapa de navegació, que és on millor em moc. També em motivava molt córrer al ral·li des que es va traslladar a l’Argentina i Xile, i aquesta serà una molt bona manera de fer-ho”.

Precisament, Jordi i Laia han treballat intensament aquesta tardor la orientació i la navegació, amb assajos al Marroc i a Espanya. Per a Laia, “la navegació és un aspecte totalment nou que he hagut d’aprendre. El Jordi m’ha preparat un pla d’entrenament molt exhaustiu i espero que doni els seus fruits al Dakar”.

Els dos pilots participaran amb unes Honda CRF-X de 450 cc preparades amb un kit especial per a aquesta competició. Les motos i el camió d’assistència que portaran ha marxat avui cap a Le Havre, on comença demà l’embarcament dels vehicles del ral·li cap a Buenos Aires”.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 102 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't