Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’hora del balanç, i del futur

Els participants osonencs han tornat a casa amb dubtes. Sobretot pel futur, com el de Nani Roma, que va córrer en un equip privat. L’Aprilia també ha donat molts problemes a Gerard Farrés i el seu cap d’equip, que han plantat cara a la fàbrica. Arcarons i Quim Busoms han tornat ben satisfets.

  • El 9 Nou
  • 23/01/2011 | 20:11
  • 0

Els participants osonencs al Dakar ja descansen a casa pensant en l’edició de l’any que ve. A la majoria d’ells se’ls ha girat feina en diversos sentits per aquest 2011.

· El futur de Nani Roma

Aquest ha estat un any de transició per a Nani Roma, després de fracassar el seu acord amb l’equip JMB Stradale i trobar a darrera hora un Nissan que, com a cotxe privat, s’ha evidenciat mancat de recursos. El seu futur immediat podria dependre de Volkswagen i de Carlos Sainz. Si la marca que ha monopolitzat el podi continua i el madrileny es retira, Red Bull podria premiar la seva fidelitat col·locant-lo a l’equip que patrocina després de no renovar amb BMW perquè negociava amb un competidor. Allà podria recuperar Lucas Cruz de copilot. Una altra possibilitat seria un projecte amb els antics cotxes oficials de Mitsubishi al Brasil, però amb Nissan, en les actuals condicions, no té previst tornar-hi.

· El projecte d’Arcarons amb Laia Sanz

Jordi Arcarons ha tornat més que satisfet de veure la seva deixeble Laia Sanz guanyant la classificació femenina en l’any del seu debut. La pilot de Corbera “condueix molt bé” i ha acabat el Dakar “molt animada” i amb ganes de fer algun raid més aquest any i les proves del Mundial d’enduro femení si el seu calendari de trial li ho permet. Però el vigatà també es planteja com combinar aquesta feina amb altres equips que s’han interessat pels seus serveis. Sanz diu que vol tornar al Dakar per quedar dels 25 primers a la classificació general però “no té per què ser” amb Arcarons de motxiller. “Ho he fet aquest cop perquè li havia de donar suport”, diu.

· Gerard Farrés i els problemes de l’Aprilia

A Aprilia no li ha servit de res l’any d’avantatge que portava sobre KTM desenvolupant una moto de 450cc. Tot al contrari, Chaleco López ha sembrat dubtes sobre la moto per la dificultat de conduir-la amb el dipòsit ple i el desequilibri de pesos quan es comença a buidar. “La moto està mal feta”, ha arribat a dir el xilè, tot i que, segons revela el seu motxiller, Gerard Farrés, “ell només va tenir problemes dos dies i allà vaig estar jo per ajudar-lo, però jo en vaig patir 11 etapes”. Per això va fer la seva pitjor classificació de les tres edicions que ha acabat. A Buenos Aires hi va haver reunions dels pilots amb els responsables de l’equip i n’hi tornarà a haver a Itàlia perquè tots dos reclamen un “canvi radical” amb la disputa de més curses i entrenaments durant l’any.

· Busoms hi torna i Bosch no ho creu

Albert Bosch va ser el primer a tornar perquè no va poder arribar a mitja cursa per problemes amb el seu buggie. “El Dakar no està ara en les meves prioritats”, diu aquest multiaventurer. En canvi, Quim Busoms ha viscut “un any molt bo encara que ha estat bastant dur” en la seva segona participació, on feia de mecànic en cursa del tercer camió del Team de Rooy. La seva intenció és tornar-hi i fins i tot fer alguna altra cursa aquest any amb el francès Joseph Adua, que es vol vendre el Daf i comprar un Iveco més potent.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.